Frispel

sedan 2001

Säljes och köpes annonser på SFS

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Sonar, angående spelautomater som inte är flipperspel som säljs eller köps så skulle jag vilja föreslå att de även fortsättningsvis ligger i säljes/ bytes alt. köpes.

Dessa spelannonser har ofta anknytning till flipperspel, nån säljer t ex en bandit för att köpa nåt flipper eller byter bort ett flipperspel mot några arkadspel m.m.

Det blir lite konstigt om det finns köpes/bytes/säljes-annonser med anknytning till flipperspel, i forumdelen Övrigt.
En del av oss pysslar även med andra spelautomater än flipperspel, och säljer vi både flipperspel och nån annan spelautomat, så känns det lite konstigt att ha en del saluannonser köpes/säljes och andra i Övrigt, när vi har ett par sidor speciellt för just köpes/bytes/säljes.
« Senast ändrad: juni 06, 2011, 22:11:17 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Vad tycker ni andra? Ska vi tillåta banditer i säljes och köpes delen?

Ska vi tillåta alla former av "myntsväljande spel"? (försökte få till en tillräckligt vid definition som sväljer flipper, arkad och banditer m.m.) :-)



Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Vi kanske ska ta det som nästa veckas fråga.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Jag håller med DAH,[f+] förströelsespel [/f+] kanske?  
Winners dont use drugs


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har tänkt länge och tycker att det kan få finnas en egen forum-avd. (rubrik) för andra saker (banditer m.m.).

Till hö. om avd. 'Övrigt' ovan finns det plats för en ny forum-avd. som jag föreslår kan heta:

Övrigt köpes/säljes

Så kan man få annonsera vad man vill där, även t.ex. en Plasma-TV. Så har flera andra forum det.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Kolla AT, där har man dels säljes/köpes arkadspel, dito flipperspel samt en säljes/köpes övrigt.
På den här typen av communities (SFS & AT) brukar det ju hänga folk som är skrotsamlare rent allmänt och då är det roligare om man kan kränga den där grejen man sparat tills när man trodde man skulle ha tid för eller helt enkelt inte kunnat slänga till nån som också uppskattar kuriosa saker. Iaf hellre än till nån svennebanan på blocket.

Däremot skulle jag nog rösta emot att blanda in annat (även banditer, jukeboxar och arkadspel) i en befintlig och välansad flippermarknadsplats.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Hmm .. ja det är intressanta åsikter som kommer upp i frågan, jag ser gärna att flera skriver hur de tycker och tänker. Känns som om det går att lösa på en hel del sätt så det skadar inte att få in några fler åsikter :-)


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jo det kan lira. Men samtidigt så har det ju funkat bra hitills med att lägga ut nån bandit eller arkadspel i köpes eller bytes/säljes.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Som DAH är inne på så är det den befarade omfattningen som måste styra tycker jag.
Om det handlar om någon annons i veckan spelar det för mig ingen roll om det ligger i dagens köp/sälj tråd. Skulle det däremot bli så att varannan annons gäller en bandit skulle det vara befogat med en egen tråd/avdelning.
Quit playing with the clock!


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tycker också att en och annan bandit kan få säljas på den vanliga säljsidan (för flipper), men jag tycker samtidigt att det kunde öppnas upp en egen avd. för 'övrigt' folk vill sälja. Det känns bra att köpa grejer av folk man känner på ett forum som detta. Jag köper mkt hellre t.ex. en beg. DVD-spelare här än på BLOCKET av en okänd. Dessutom går det ofta att få ordnat en transport i samband med spelträffar.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
jag tycker det skall vara en övrigt säljes/köpes tråd


Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
EDIT:

För att spara plats, i förslag till rubriker enligt nedan.

Till att börja med:

varje rubrik borde (om det är möjligt) få utrymme på två rader.

Jag skulle för tydlighetens skull helst se fem olika rubriker:

gärna med således två rader: en övre och en undre text.

Detta enligt följande exempel:

Flipper
säljes/bytes
 
Flipper
köpes

Flipperdelar
säljes/bytes/köpes

Annat
säljes/bytes/köpes

Övrigt

Eftersom det mesta som handlas här på forumet är flipperspel känns det vettigt med en (som idag) uppdelning mellan "säljes/bytes" och "köpes":

detta om specifikt huvudämnet flipperspel.

Jag skulle därutöver gärna se en egen rubrik för flipperdelar:

den bör kunna omfatta säljes/bytes och köpes.

När det gäller "övrigt" bör denna rubrik byta namn till "annat".

Detta för att inte förväxlas med "övrigt" som inte gäller direkta affärer.

Anledningen till att jag gärna vill se "flipper" ovanför de rubriker som avser affärer med flipperspel och delar är att det därmed är helt klart, att dessa rubriker gäller flipper och ingenting annat.

Därmed blir också rubriken "annat" helt tydlig om att den avser allt annat än flipperspel: d.v.s. att den omfattar enarmade banditer, plasma-tv, svärmor eller annat som ska bort (eller inköpas) och inte flipper / flipperdelar.

Om många rubriker enligt ovan inte fungerar röstar jag på DAH:s förslag:

d.v.s. att också andra automatspel än endast flipperspel ska få finnas i "säljes/bytes" och "köpes".

Med då gärna ändring av rubrik till "spel säljes/bytes och "spel köpes". För att klargöra att det kan finnas mer än flipperspel, under dessa två rubriker.
« Senast ändrad: juni 09, 2011, 05:15:22 av Linde »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Det har kommit fram en del intressanta åsikter här helt klart. Spontant känner jag att det nog går att bolla runt mer på diverse idéer och tankar kring detta.

Men som enkel snabb lösning så kommer jag tillåta bandit annonser i köp och sälj delen här. Dock så finns det en brasklapp. Om det blir för mycket bandit annonser så får vi sätta stopp för det hela eftersom det främst är ett flipperforum det här.

I framtiden så kanske det dyker upp en annan lösning för köp sälj delen som är mer omfattande än dagens men nu så kör vi som vanligt med ett litet tillägg. Om det finns några fler kommentarer så är dessa välkommna.

:-)


Tags: