Frispel

sedan 2001

"the Shining" med jättefrukost

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nyss hemkommen från Sollefteå, kan man bara konstatera att man har bott på ett svenskt nerstängt hotell helt värdigt ett "The Shining, part 2".

Ett nerstängt skidortshotell uppe på en bergssida åtskiljt från staden.
Fullt med halvmörka, tysta korridorer med tomma hotellrum, många trappor och gångar, med en tom bar, och stängd reception,och en del riktigt skumma målningar på väggarna och i taken. Och en ytterst liten personal som lämnade hotellet på kvällen för att sen komma tillbaka på morronen.

Jag fick oerhört starka "The Shining" vibbar när jag gick omkring i hotellets korridorer, och vid minst ett tillfälle såg något i ögonvrån, som passerade öppningen långt bort i min korriodor, som jag bodde ensam i sista natten.

Man bara väntade på att komma runt ett hörn och finna ett par tvillingsystrar som ville leka med en.
"And not in a nice way!"

Ruggigt hotell, speciellt andra natten då nästan hela filmproduktionsteamet hade rest tillbaka till Stockholm, och vi bara var en handfull chaufförer kvar, som bodde utspridda på hotellet.

Och sen igår morse, när man knatade in i hotellets restaurang och skulle äta frukost, så stod det samma frukostbord som morronen innan då vi var ca 40-45 pers, ett bord, stort som två bordtennisbord, fyllt med allt möjligt och omöjligt som man skulle tänkas behöva till frukost.
Det stod även en uppvärmningshistoria med bacon och äggröra som skulle ha räckt till minst 20-25 personer på ett annat bord, och sen fanns det fullt upp med kaffe, te, två tillbringare med juice, en hel bricka med chokladmuffins m.m.

Ner till frukosten kommer......

...3 personer.
jag, min närmaste chef och en kollega som kör kameralastbilen.

Lite lyxigt kändes det allt. :-)

Övriga 5-6 pers. som sov kvar andra natten, hade redan åkt ner till Stockholm tidigt på morronen, innan jättefrukosten bullades upp.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Välkommen till Sollefteå =)

Nu var det längesen jag bodde på Hotell Hallstaberget, tror den sista gången var 95/96 när jag gjorde övningar på I21 som reservofficer, men på den tiden var det inte så tomt däruppe. Nu finns det ju inget militärförband där längre så det har satt sina spår på stan. Men menar du att det har slagit igen och det bara var öppet för er räkning?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Yepp! stämmer precis det. hotellen nere i stan hade väl för få rum för hela filmteamet, så Hotell Hallstaberget hyrdes av filmbolaget.

Det hotellet skulle passa bra för en rysare.
:-)

ACE, finns det något utställt spel i Sollefteå?
Jag frågade några unga locals som tillfälligt ingick i filmteamet, men de bara skakade på huvudena.
« Senast ändrad: maj 01, 2011, 14:38:48 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Det är två år sen jag var i Sollefteå senast men jag skulle tippa att det inte finns några utställda spel tyvärr.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Var också inkvarterad där nångång vintern 91-92 under min militärtjänstgöring.
Då var det inte alls särskilt tomt och öde, men det hängde nog som sagt ihop med att det fanns två regementen (I21 och T3) i byn vid den tidpunkten.


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Gjorde lumpen på I21 i Sollefteå 94/95 och då fanns det spel både här och där. Annat nu tyvärr...
Quit playing with the clock!


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag blir lite nostalgisk när jag tänker på Sollefteå och lumpen. När jag ryckte in 1993 var vi förlagda på T3 eftersom lokalerna på I21 var under renovering. Lite sorgligt att verksamheten lades ner några år senare. Anyway... På T3 hade de ett Hurricane på markan tillsammans med ett arkadspel Shinobi (som för övrigt är en av mina favoriter). När vi senare kom till I21 hade de två flipper. Spel som jag minns fanns där var Getaway, White water, Diner och LW3. Det var här mitt flipperintresse föddes på allvar. Sen minns jag att de hade IJ, STTNG och TFTC på nåt ställe inne i stan. Det var tider det!
« Senast ändrad: maj 01, 2011, 18:59:24 av ACE »


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Lumparflipperminnen är ju alltid kul.
Jag gjorde lumpen på S3 i Boden, där fanns bl a Space Shuttle och Black Pyramid. Soldathemmet OscarII hade vad jag minns Space Station och nåt mer som jag faktiskt glömt.
Övrigt jag kommer ihåg var BK2K på nåt av fiken nere på byn.
Detta begav sig dessutom på den tiden som de första DMD-spelen dök upp. Kommer speciellt ihåg när T2 ställdes ut hos en videouthyrare i Luleå.
Vi fick reda på det och begärde permis för att åka dit och premiärspela det, ansökan blev beviljad. Vissa befäl visste vad som var viktigt och ej. F ö kostade T2 10:- / spel att jämföra med 3:-/spel på övriga nämnda spel.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Förståndiga befäl.:-)
Intressant det där med priset, 10:- per spel.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: