Frispel

sedan 2001

Att hantera flipper ilska

richardn

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Back in the days brukade jag sparka på benen. Min tå gör fortfarande ont ibland så här efter 30 år. Sen slog jag i väggen och knogen till lillfingret är fortfarande konstigt av det. Nu skiter jag i ilskan för jag har kvar de fysiska skadorna plus att flipperspel är inte förbrukningsvaror längre plus att "I'm getting too old for that shit" :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det verbala brukar väl vara vanligast. Fysiskt våld mot spelen (egna) får begränsa sig till lite patetiskt ryckande i sidled i ett försök att straffa(?) spelet med en tilt - som markering om vem som borde bestämma. Inträffar väl mest när man har det berömda "sista skottet" kvar och kulfan rinner. :-)


Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Härligt underhållande läsning: dunderkul tråd att följa.

Tack Fritte! För möjliggörande av goda läsestunder.

Snälla alla... fyll på: fler berättelser önskas.



LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Gjorde som INK ovan på en tävling nyss. Jag spelade som spelare 1 och låg något efter när min tredjekula rann oerhört snabbt. Patetiskt ryckande i sidled -danger- -dangerdanger- ball saved -TILT-



WET

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 181
    • Visa profil
  • Stad: Umeå/ Gardermoen
Har spelat och varit flipperägare i runt 1.5 år nu. Aldrig blivit riktigt förbannad, blir mest besviken. Men nu när jag fick hem ett BSD med orenoverade, klena zipperflipprar och utan gummin på outlane posterna har jag börjar få fart på mitt flippertemprament. Och jag som funderade varför myntluckan var så inbuktad när jag fick hem det.......
" Nice from a far, but far from nice "


richardn

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
I mitt försvar så bytte man spelen var 4e vecka eller så på 80 talet. Jag bodde inte i Sverige då men det måste ha varit likadant här. Ibland när folk inte tyckte om spelet så skadade de det med avsikt bara för att få in nästa spel lite snabbare. Jag har tom sett en flying kick mot topglaset av ett Mata Hari (som väldigt ofta kickade bollen ur koppen sdtm). Har sett arkad abuse också men det var svårare. Oftast handlade det om att sparka på myntluckan och rentav välta hela spelet :-)


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Wetty, du har blixtflipprar på BSD, inte Zipper flippers.
Zipper flippers är 2" flipprar som kan dras ihop för att stänga till öppningen mellan flipprarna,
En bally-konstruktion som fanns mellan 1963-73.
Williams hade fyra spel under 1968 som hade zipper flipper varav ett med 3" flipprar.

Jag blir ofta verbalt högljudd mot spelet alt. mig själv om jag har gjort något idiotiskt skott som har resulterat i drain.

Inte sällan blir det någon siddragning för att tilta eländet.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
jag har blivit betydligt lungnare på senare år, inte minst sen jag numera känner eller åtminstone känner till alla utställare så känns det inte lika ok att ge sig på spelen.


pinhead

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag köpte en boxboll för att kunna avreagera mig. Hadde den in min musikstudio/flipperrum (då med 7 flipperspel).
Nu är mina sepel lite dyrare så dom fått flyttat in i huset, så nu har jag ingen omedelbar tillgång till boxbollen. Försöker nu därför kontrollera mig mer:-S


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Att straff-tilta spelet är en klassiker. "Om du inte låter mig hålla liv i bollen ska du fan inte få räkna bonus heller! (för det vet vi är det roligaste som finns för ett flipperspel)".

Annars brukar jag ta ut min ilska genom att lägga i mer pengar och ge mig fanken på att jag ska nå replay-värdet åtminstone en gång innan jag lämnar spelstället.
Det lyckas mycket sällan, men det är bra för utställarna :D


Tags: