Frispel

sedan 2001

Diskussioner SM 2011

BUD · 534 · 88891

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Jag passar på att dra igång denna tråd, då jag idag fick ett mail från Aftonbladet som undrade var SM skulle spelas.

Innan folk börjar anmäla sig eller frågar vilka spel som ska vara med och om man kan dricka öl i lokalen, så är det ju några frågor att reda ut:

- Var?
- När?
- Vem?

("Hur?" kan man ju också fundera på, men SM-konceptet är dels väl inkört, dels väl accepterat av de som brukar vara med och spela.)

Den enklaste frågan torde vara när, och det är väl lämpligt att lägga SM i november någon gång?

Var är nog den mest intressanta, och jag håller mig ifrån att föreslå någon ort.

Vem är kanske den viktigaste frågan att lösa. Att arrangera ett SM, har jag förstått, är en rätt stor affär, och det krävs lite av personen. Det krävs dessutom rätt så många medhjälpare både före, under och efter.



Vänligen skräpa inte alltför mycket i denna tråd, i alla fall inte förrän var-, vem- och när-frågorna har blivit lösta.


Edit av Sonar: Har ändrat rubriken något för att förtydliga det nya tvåtrådsupplägget.
Lyckan är en tänd modelampa.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag vet att Stellan, Roffe och Pal undersöker möjligheterna att hålla SM 2011 på Heron City i Stockholm. Vet ej hur det går.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Skulle det skita sig överallt annorstädes funkar det ju alltid att köra hos mig - lokal, spel samt datorer finns ju redan. Bara vi fördelar det så att 10 gubbar kikar in lite innan och fixar 2 spel var och att en ansvarslista upprättas i god tid med deluppgifter.

Man kan ju också låna in spel om det önskas andra titlar.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Mats det är väl SO, inte SM som diskuteras ang Heron City?
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Dan: nej i första hand SM faktiskt. Men när Heron dök upp som lokalförslag blev Palle lite sugen på att (om möjligt) även ha SO där.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det ryktas att eftersom vi inte har utlyst något SM än så håller Texas Pinball Festival på att kolla med IFPA om de får kalla sin tävling för Texas Pinball Open Swedish Championships Festival.
Lex Borås. :)

Eller så har folk inte hittat den här tråden än.
« Senast ändrad: mars 09, 2011, 15:47:00 av MCR »


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag kan hjälpa till att shoppa några spel om det blir så nära som Borås.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Vad gör man inte för att komma hemifrån åtminstone ett par kvällar. ;-)

Fast det är förstås roligare om någon annan vill anordna spektaklet - jag aviserade bara en fungerande reservplats.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Jag skiter i vart det går så länge nån kan slänga ut ett datum vart det ska vara å när så man kan planera in?helloy=)


GAM

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Kan också hjälpa till på olika sätt, men skulle ju tycka att det vore skoj om SM landar norr om Västerås! Typ Västerås, Enköping, Uppsala, Sthlm.
"Var lampa har sin sockel!"


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Vem vet. Uppsala kanske är SM-moget till nästa år. Inte i år skulle jag tro.



mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
En fundering från min sida:

Ska vi köra lite korruptionsfritt OS-stuk över det hela och låta kandidatstäder presentera sina förslag och sedan anordna en omröstning på sidan och via den ta beslut?

En fördel är att vi som vill spela SM då ganska tidigt får veta vilken ort som arrangerar, och de som går och funderar på att arrangera får ett incitament till att presentera sina tankar i tid.

Nackdelar finns säkert, men de har jag inte tänkt på/kommit på än.

Hypotetiskt, om man skulle sätta sista maj som sista dag för "inlämning" av intresse för att arra SM, så har man därefter två veckors omröstning här på sidan.
I mitten av juni har man ett resultat, och förhoppningsvis har ett alternativ då fått en klar majoritet.
Arrangörerna har i och med det nästan ett halvår på sig att fixa med sitt, och intresserade spelare kan i lugn och ro planera sin höst och se till att få rätt helg ledig.

Kom på en nackdel nu, och det är ju att folk säkerligen kommer att rösta fel och skapa osämja. Men det får väl gå.

Anledningen till dessa tankar är att jag gissar på att det finns mer än en ort som skissar på höstens SM, och då kan man väl lika gärna öppna upp och låta transparensen råda, istället för att någon/några ska känna "att vi fick inte veta att man skulle säga till om man ville ordna SM. Vi trodde att man hade tid på sig till oktober för att säga till."


Tankar, funderingar?
Lyckan är en tänd modelampa.


Tags: