Frispel

sedan 2001

Amigaspelet Pirates

Kallan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: surte
Full av retrolycka har jag suttit och spelat diverse gamla Amigaspel den senaste tiden (Jag har flipprat också;-)). Nu undrar jag om några av er har några tips att ge mig om spelet Pirates (för Amiga 500).

1. Vad är det som avgör om man får tillsätta en ny guvernör/stat när man anfallit och besegrat en stad?
Är det någon skillnad på om man attackerar land- eller sjövägen? (utifrån perspektivet att man vill tillsätta en ny guvernör/stat.)Bör man t.ex. bekämpa stadens alla kanoner och försvarsgubbar innan man seglar in i staden?

2.Taktik och tankar vad det gäller ens egen armada. Flera mindre skepp (sloop och bark) som inte lastar så mycket men seglar snabbt eller färre större skepp som är hopplöst långsamma i motvind men lastar mer och kan vara bra att anfalla städer med?

Hur gör (eller gjorde) ni? Alla tips och gamla goda minnen är välkomna.


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Om det inte finns någon här som kan hjälpa dig, kanske du har mer tur här: http://www.arkadtorget.se/


JPN

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag vet inte hur det funkade i det gamla Amiga-spelet men i den nya varianten som kom ut 2004 så fick det inte vara för mycket trupp kvar i staden (garnison?) efter attacken.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Inte för att jag har svaret på frågan men..

Jag hoppas att du spelar på en Amiga och inte på nån sur emulator. Själv har jag en A1200/040 tower som alltid är uppriggad och startklar :)


Tags: