Frispel

sedan 2001

SM eller BDK som hemmaspel?

ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag vet att det här har diskuteras förut, men jag undrar vad ni tycker om dessa spel som hemmaspel nu när reglerna också är "färdiga" för BDK? Gör det nån skillnad eller är den allmänna uppfattningen fortfarande att det är SM som gäller?

Jag är en ganska medioker spelare så djupet i regelverket är inte så avgörande för mig i det här fallet tror jag. Däremot är det viktigt med variation. Jag tilltalas lite mer av BDK:s mörka artwork och originella layout men det viktigaste är ju ändå att det är roligt och håller över tid. Synpunkter?


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Ursäkta en oinsatt, men vad menar du med att reglerna är "färdiga"?
(Antar det gäller Batman Dark Knight och SpiderMan, forumet reagerar inte på förkortningarna).


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Japp det gäller de spelen. Reglerna för Batman var ju länge halvfärdiga med bl.a. ett wizard mode som bara bestod av 100 miljoner poäng (eller nåt sånt). Det gjordes rejäla förbättringar i de två sista uppdateringarna av mjukvaran så vitt jag har förstått.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det är ett skönare flow i SM, ramperna är riktigt trevliga.
Personligen så skulle jag välja att ha båda hemma.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Mmm tanken har slagit mig Danne, men även om jag har råd så känns 60-70k mycket att lägga ut på flipperspel även om man förhoppningsvis får tillbaka det mesta den dagen man säljer dem.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Jag skulle nog saga SM.

Jag tycker att kran rampen langs vansterkanten saktar ner BDK fast jag gillar det spelet oxo. Classic varianten verkar ju iofs ha fixat det, men andra grejer ar samre.

SM ar bra. Det visar sig oftare pa turneringar dessutom.

SM Black version kanske skulle vara nagot? Det ar ju "elakare".


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
SM alla gånger, faast då gillar jag spel med fart och flow vilket SM har så det sjunger om det.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ok, vi frågar väl så här:

1 - Vad gillar du - spel med flow, stop'n'go eller mixade?

2 - Vilka andra spel har du hemma som komplement?


Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
Just nu har jag Spiderman hemma och det är ett jäkla trevligt spel.  Tjejen är inte lika förtjust då hon tycker det är för snabbt. Hon ställer sig hellre och spelar Sopranos.

Så jag kan rekommendera SM.

« Senast ändrad: november 29, 2010, 14:22:54 av Pale »


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
INK, efter helgens flipperspelande kan jag konstatera att jag nog ska ha ett flipper utan outlanes och max flipperkulans diameter i avstånd mellan flipprarna...

Skämt och sido så skulle jag nog tro att en mix av stop'n go och flow är att föredra. Jag är inte den som klarar av att stå och mata en massa rampcombos om jag säger så. Å andra sidan så gillar jag ju AFM och det är väl ganska likt SM vad jag kan se. Det skulle ju förstås vara bäst att testa båda men Sundsvall är ju inte flipperspelens Mekka direkt =)

Hemma har jag nu Taxi (ska sälja så småningom) och RFM.


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
SM är ett riktigt trevligt spel! Bara att köpa.


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
en annan fråga vilket som har högst andra hands värde, kan inte minnas att jag sett nåt beg BDK ute? för förr eller senare lär du väl vilja byta eller sälja det du nu väljer.


Sleipner

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Vimmerby
är det någon som vet varför de SM som började tillverkas i somras bara är för USA och Canada?


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Säkert av samma anledning som att LOTR LE, de byggs med gamla komponenter som inte uppfyller ROHS direktivet.
Ola Rodenkirchen


Tags: