Frispel

sedan 2001

Testa TOTAN & CFTBL

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag tröttnar snabbt på TOTAN, snurra lampa, snurra lampa, snurra lampa, snurra lampa, snurra lampa, snurra lampa, snurra lampa, snurra lampa,
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jo, det finns många spel som är tråkiga som tävlingsspel, men som fungerar bra som hemmaspel. Har man DM i vardagsrummet är det ju trevligare att gå på Demolition Time istället för att slaska multiboll till tidens ände. Samma sak är det med ToTAN där Genie Battle lockar mer än att dansa med lampan tills man blir yr och spyr...


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
creature helt klart. och gillar inte tjejen det har du valt fel tjej. testa att välja en skön brutta som gillar rockabilly, skräckfilmer, 50-tal osv eller varför inte en som gillar flipper. på samma sätt som man kan byta flipper när man tröttnat kan man  byta tjej.


jontahontas

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
ICE är singel.

Jag är med INK! Att snurra lampa och höja bonus är dessutom faktiskt inte jättetrist, dessutom kan ju creature vara förödande när man sätte 29/30 skott men tabbar sig när man ska sätta jackpoten och därmed stannar pa 10 mille.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Det finns inget spel som är så psykiskt nedbrytande som CFTBL. Att gång efter gång jaga den förbannade 4x superjacken, och ALLTID pricka snackbar-kanten>outlane när du väl byggt upp allt är ingen njutning. Ett alldeles för onyanserat spel som antingen ger massor av poäng eller väldigt låga.

TOTAN är verkligen inte bara snurra-lampa tycker jag. Det är skitkul att jaga modes, starta multiballs (och på så vis per automatik få snurr på lampan). Ett spel i en helt annan division än CFTBL enligt mig alltså.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Psykiskt nedbrytande?
Då har du svaga nerver.
Creature är en utmaning för spelaren.

Hmm, bra reklam,
"Creature From The Black Lagoon - inget för folk med svaga nerver."
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Nästa gång jag möter dig i tävling på just CFTBL skall jag påminna dig om ditt citat Bally ;)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det påminner mig om att jag måste laga vårt Creature som f n bootar om, sen behövs nog en shoppning och kanske borttagning av mittpinnen.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Mittpinne är DAH standard aka ISO9043. På spel med riktigt brett mellan flipparna kan man med fördel gärna ha två mittpinnar (s k mittgaller) =)

PS: Detta gäller naturligtvis bara när det inte finns plats för en puck, vilket är att föredra.
« Senast ändrad: november 23, 2010, 15:29:29 av IFK »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Mitt Creature som jag nuförtiden bara är delägare av efter ett byte, köptes in tillsammans emed 13 andra flipperspel från Automattjänst för ett antal år sen, då vi (jag och två vänner) köpte loss alla återstående spelen.
Creature hade då (och har fortfarande) en minipost mellan flipprarna som nån utställare, Automattjänst eller nån annan utställare, hade monterat dit.
När spelet shoppas så är det ett lämpligt tillfälle att ta bort miniposten, som f ö inte sitter centrerad i mitten mellan flipprarna.

Anki, vilka andra har jag minipost på?? Som inte ska ha det.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Danne: Mitt inlägg var ett skämt, glömde dock nämna det i slutet =)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jo jag förstod det men jag satt faktiskt och funderade på om vi har något annat spel som inte ska ha pinne  nere på LD.

T3 är taktiskt förberett (förborrat från fabrik) för mittpinne. där sitter det en liten svart plastplugg.
Troligen så upptäckte Stern att det inte var några större problem med halvramper, så det inte behövdes montera ingen pinne.
Alternativt så, eftersom det var Steve's design, ville Steve även ha en mittpinne på T3 eftersom han hade satt en på T2.  
« Senast ändrad: november 24, 2010, 20:01:00 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu uttalar jag mig som ett ej spelproffs, men jag tycker att har man från fabrik monterat en mittpinne, så har man misslyckats i designen. Puck är en annan sak (som kan vara ganska kul).
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Manga aldre spel (typ Sing-a-Long) och nagra nyare spel (Wheel of Fortune) har ju 2 rollover lanes mellan flipprarna och det funkar bra med den mittenpinnen. Sarskilt pa WOF ar det kul att lata pinnen gora flipperpassen.


Tags: