Frispel

sedan 2001

DE WWF Royal Rumble

OptionHouse

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Norrtälje
HEJ!
Har ett antal problem som jag inte blir ngt. vidare klok på.
Köpte det ofungerande, bytt CPU-kort(Rottendog) då det gamla fått batterisyrapå sig.
Bytte även DMD till LED(PINLED), då det gamla var spräckt.
Startade upp spelet och allt fungerade som det skulle förutom displayen som lyser konstant på alla rader, kopplat den enligt fabrikörens anvisningar.
Spelade iaf ett tag för att testa det, den ena turbobumpern reagerade inte förrutom att den räknade poäng, sedan fastnade turbobumpern längs ned och började ryka, stängde av och lyfte upp spelplanen och kunde konstantera att den var glödhet.
Passade på att kolla på flera kort, den som man kunde se vara defekt var PSB-kortet, var sammansmält på baksidan på en kontakt.
Beställde ett nytt PSB-kort(rottendog) och turbobumper.
Monterade det nya och turbobumpern åker ned i neddraget läge som vanligt men vid själva uppstarten så tänds +5LED sen PIA LED sedan Blanking LED som det ska, men efter att Blanking tänds slocknar den igen och PIA LED blinkar 2ggr. Och den fortsätter blinka 2ggr med jämna mellanrum.
Alltså fick jag ett nytt problem....
Jag testade med att dra en Blå/Röd kabel från den neddragna bumpern till den som inte reagerade, fick då samma problem med den, att den stannade neddragen. Den kabeln kommer direkt från CPU-kortet via en transistor.
Så nu har jag 3 problem som jag inte vet hur det ska lösas, så jag hoppas på er;-)


Tags: display DMD bumper  LED