Frispel

sedan 2001

Tack för i år, SM

martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Nä det är ju synd johan att du inte vet vem du menar utan mest låter:-o.Men om det inte är för svårt så ta en titt på sm sidans funkis schema så tycker jag det ser ut som min tag står på meck;-)men jag hittar inte din någonstans :-P.Så då kanske jag är betrodd att mecka.Innan jag kom fram till spelet så såg jag en rejäl slagsida å när jag tog i lockdownbaren så var det en ruggig gungbräda det fixade jag innan vi började spela.Då jag också drog åt den undre muttern så att det inte skulle hända igen men tydligen måste det vart fel på gängorna eftersom jg hade samma problem efter.
När jag gick från spelet efter min sista kula var det inte gungbräda det hade jag kännt.

Då är ju frågan johan hur ska man då lösa nästkommande tävlingar om inte meckar heller får röra spelen;-)

Ett annat problem är att jag såg att det stod folk som  ströspelade på tävlingsspelen
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Martin:
Nu ska du inte dra för stora växlar här. ;-)
Jag skrev ju att jag inte fick nån information om vem som hade gjort det. Ingen visste tydligen. :-P O när jag skrev att det kanske var du, så var det ju efter att du mer eller mindre erkännt. :-P
Och ja, jag får ta på mig att jag inte visste att du var reparatör. My bad. :-)
Jo, det måste varit kraftigt fel på de gängorna isf. :-( jag har aldrig varit med om att nåt spel som jag har ägt, att det skulle ha skruvat om sig så snabbt vid spel.

Men som sagt, jag fäster inte så mycket vikt vid det där nu. Det är historia. :-D Nu är det nästa SM som gäller. ;-)
Men det är ju alltid bra att påtala sådana här saker iaf, för att minska risken att det händer igen. :-)

Jo, att det spelades på tävlingsspelen tyckte jag var konstigt. Men det var många som gjorde det såg jag. Och jag måste väl erkänna att även jag tog nåt spel på några av classicspelen oxå (de som jag aldrig någonsin hade spelat, utav nyfikenhet) då det verkade ok. Men det väl egentligen fel oxå. :-( Problemet var väl att de oftast stod igång, då är det ju lättare att folk går fram oxh spelar, än om de är avstängda.
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Nä det är bara att skriver man saker så är det ju bra om man har fakta och kan stå för det man skriver;-)

Sen måste jag ju tillägga att det är mer manligt å ta en förlust någon gång utan å tjata om femtielva bortförklaringar :-P:-D.

Personligen tycker jag man ska skona tävlingsspelen från ströspelande då dom får leva en ganska hård helg ändå kanske nåt å tänka på i framtiden.
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås

Alle

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 114
    • Visa profil
  • Stad: Södertälje
Jag har aldrig någonsin sett folk rätta varandra så mycket som på det här forumet. Ni kanske inte inser det, men det är sjukt roligt att lyssna på er!

Är det såhär på SM så ska jag komma nästa år bara för att kolla på när folk tjafsar!
:)


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Men MIT vad skrev du precis ? i ditt sista inlägg *ASG

Alle: Håller med dig fullständigt hahah flippermänniskor måste vara nått av de gnälligast som finns *Jag dör av skratt.

Intressant det där... för ska vi jämnföra stämning på forum mot tex. AT där jag hänger så är den milsvidd mot här ;).
« Senast ändrad: november 16, 2010, 07:54:31 av mdungan »
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
VM i små gula gubbar de senaste inläggen. Ingen som vill stöta sig här inte. DIN MAMMA VILL STÖTA SIG! ;-) :-P :-D


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
*Skratta är bra det smittar ;)
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Mogge du menar att jag glömde å tillägga att man inte ens ska torrflippra på avstängda tävlinsspel då dom kan gå sönder tex lockdownbar å knappar hamnar i händerna å delar som kommer rullande på spelplanen :-);-).

3 av 4 spel starkt jobbat:-):-).
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Catfight kan det väl inte bli? Snarare "Pin fight" isf. :-P

Martin:
Jag kan absolut stå för det jag skriver. Och även erkänna när jag har fel. :-)
Men det blir nog bra till slut med allt. :-D
Och nån gång ska vi kommer ner till dig i Boxholm och spela. Och DÅ vill jag inte se några spel som du skruvat fötterna fel på. :-P Hahhah.. :-D

Och ang. spel på tävlingsspel, så måste de nog som sagt stängas av för att folk (inkl jag själv) inte ska bli frestad och spela på dem. :-)

Mogge:
Nä, vi vill väl hålla god ton här, jämfört med arkadnördarna. ;-)

Tobbe:
DIN mamma vill stöta sig. :-P
« Senast ändrad: november 16, 2010, 11:43:57 av Terminator »
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Ok grabbar en gruppkram på det då ;).

Å angående mamma där så skulle hon bara våga rör mina spel *ASG

Men nu funderar jag mest på när Sonar ska dyka upp jag.

/Pompe
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ett spel lutar inte om sig självt, troligen så missade den som kollade igenom spelet det.
Jag lutade inte in det spelet men de flesta andra i main och en del classic.
Och några spel var allt kollat utom lutning och fönsterputs, så det är inte otroligt att den som ryckte lapparna på AFM inte såg om alla fälten var ifyllda på checklappen.
Jag hittade flera main-spel som hade alla rutorna ikryssade utom lutning och fönsterputs.
De lapparna var f ö en bra idé som behöver skrivas in (om det inte redan står i SM-manualen).
Men för att undvika problem som spel på tre ben så ska alla viktiga punkter på checklistan göras samtidigt.
Fönsterputs hör väl inte till de viktiga, men lutning hör definitivt dit.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
SO har använt samma typ av lappar. Vis av erfarenheten vill jag dock tipsa om att inte bara fylla lapparna med info om fel som behöver fixas och annat som behöver göras, utan att också se till att någon faktiskt utför det som står på lappen...


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Danne: Det sa jag ju i fredags att det var jag som kryssade i allt utom lutning och flipprar. :-)
Jag ställde in spelen på TM, free play etc och sedan skulle Jörgen kolla flipprar och lutning (eftersom jag inte hade mandat att göra det).
Jag tror han kollade det på alla spel men han kryssade kanske inte alltid i på lappen.
« Senast ändrad: november 16, 2010, 12:23:58 av MCR »


martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
  • Stad: boxholm
Det är lugnt johan du är välkommen.

Men räkna med slagsidor känsliga tiltar och okonsekventa tiltar då vi har några spel så för å bli bättre spelare men det hjäper tydligen inte:-D.

Men gungbrädor ska du slippa:-D.
Tycker det är väldigt omanligt att redigera sina inlägg


Tags: