Frispel

sedan 2001

Cirqus Voltaire

pinballrestore

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: Italy
I have is sale one Bally Cirqus Voltaire playfield and cambinet is Good!this pinballs is all working, for photo and price please sent me email info@pinballrestore.com
Price 2800 eur


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Now im just waiting for his anserw ,then i have a CV !!


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ohh... Lucky you :-)

Se till att han tecknar en transportförsäkring för fulla värdet. Det gjorde han för mig och det kostade bara ca 20-30 EUR extra - väl använda pengar.

Ojdå, 3.000 psotningar.
« Senast ändrad: september 16, 2010, 19:29:25 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ja, flera gånger - dyra spel och även min vän i Falkenberg aka Riviera65 (vilket jag tror syftar på ngn slags gammal moped).

EDIT:
Det har dock ej varit helt problemfritt, men om man summerar det hela, så var det väl ganska OK.
« Senast ändrad: september 16, 2010, 20:49:29 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Grattis Christian in i 3000-inläggsklubben, själv är man bara en "3-digit-nerd".
Kommer att tänka på en intervju med Tim Arnold när han kommenterade att han passerat 1000-strecket på antalet flipperspel, han skrattade och sade:
I´m a four-digit-collector, I don´t speak to you three-digit-punks!, ha ha!"

Andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
ej problemfritt...utveckla gärna
« Senast ändrad: juli 26, 2015, 10:27:23 av johan_r »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Spelens skick är alltid sämre än vad som utlovas i annonsen, men det har nog inte med oärlighet att göra, utan snarare så att vi är vana vid ett helt annat skick än vad dom tycker är bra i Italien. Så är det med allt man köper i Italien, i synnerhet bilar, fast maten och vänligheten är ett undantag - den är fantastisk :-)

Sedan vad gäller funktionen på spelen, så utlovas 100% OK, men det är alltid flera fel på spelen ändå, så som t.ex. trasig motor till Ring Master på Cirqus Voltaire, trasig Strobe på AfM (inte lampan utan elektroniken) och sedan ett flertal småfel av både elektrisk och mekanisk karaktär.

Men har man köpt ett spel till ett OK pris, så kan man kanske tycka att det är acceptabelt ändå.

Fede som annonserar här är en bra kille och han fixar ju alltid bilder, så man kan själv avgöra om man tycker det ser OK ut.

Han packar alltid bra och ser till att det blir en snabb leverans.

Så totalt sett är jag nöjd.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
johan_r:
Jag köpte ett cv av honom för ca ett 1år sedan,hyffsat skick,men ofta hårt använda,mkt fel kan förekomma,bla  bytt ringmaster motor(enl honom,enbart switchfel)dmd mm.
Begär mkt bilder,fråga efter felen,syna väl.
Han packar spelen ok,med mkt embalage.

Cocs: " aka Riviera65 , ngn slags gammal moped"
Skäms på dig,Buick Riviera 1965............en riktig sleeper.
http://www.svenskaflippersallskapet.com/newgalleri/1684b.jpg


« Senast ändrad: september 16, 2010, 23:40:33 av stensbol »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
:-) Jag vet, jag bara jeflas lite med dig - jag vill gärna ha en själv, men har tyvärr inte en sådan fin gård och garage som du har - väldigt anvundsjuk :-I
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Citera
Spelens skick är alltid sämre än vad som utlovas i annonsen, men det har nog inte med oärlighet att göra, utan snarare så att vi är vana vid ett helt annat skick än vad dom tycker är bra i Italien. Så är det med allt man köper i Italien, i synnerhet bilar, fast maten och vänligheten är ett undantag - den är fantastisk

Sedan vad gäller funktionen på spelen, så utlovas 100% OK, men det är alltid flera fel på spelen ändå, så som t.ex. trasig motor till Ring Master på Cirqus Voltaire, trasig Strobe på AfM (inte lampan utan elektroniken) och sedan ett flertal småfel av både elektrisk och mekanisk karaktär.
 


Tja, det räcker att spelen köps i Sverige av svenskar numer numer. Skick är ju högst individuellt, men åker man runt på lite spelträffar så upptäcks ju vissa variationer.

Imorgon kväll kommer ett spel som är nyinköpt som fullt fungerande. Visst det blinkar om man stoppar i sladden, vilket alltid är positiv start. Men säljaren hade tydligen glömt att bumpers och flipprar var lika pigga som lama marsvin. Just det, det är även någon gate/diverter som inte fungerar oxå. Men vad spelar det egentligen för roll??

Men det är nog som COCS är inne på, det beror på okunskap.


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
COCS, jag har fortfarande inte fått någon respons på 3000-vallen, det måste väl liknas vid det här med 10.000-metersklubben, att ha haft sex på någon flygtoa under flygning,haha! Ska det firas med en lättöl och ett lir på något spel?

andhal
"-Where is my base?- I wanna jam!"


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
andahl, tack!

Jag tror jag skall fira det med att hålla käften 1 vecka :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


andhal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 580
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Det kommer du aldrig fixa, ta en bärs istället, haha.
"-Where is my base?- I wanna jam!"


Tags: