Frispel

sedan 2001

Status och Frågor angånde Svenska flippersällskapet

Sonar · 589 · 113176

JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
I spellistan så är namnet på T2 felstavat, korrekt titel ska lyda: Terminator 2: Judgment Day, dvs utan e efter g.

http://www.svenskaflippersallskapet.com/spel.php?action=show&id=53


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Haha, det stämmer. Tog bara sisådär 8 år eller nåt innan någon upptäckte det.

Lite historia. När vi skulle ha en spellista första gången så folk kunde rösta på sina  favoritspel så utgick vi från en listan på någon hemsida som pinballark hade hittat. Där fanns många av 90-talarna listade (men långt i från alla) och spelen på den sidan läste vi automatiskt in databasen. Så felstavningen härstammar därifrån.

Därefter har vi haft ipdb som referens när vi lägger till nya spel i listan så sannolikheten att det är rättstavat är mycket högre :-)

Har fixat det nu iaf.
« Senast ändrad: december 02, 2012, 09:52:48 av Sonar »


johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Funkar bra med nya marknaden tycker jag.

Men...skulle det gå att få en "ruta" där man kan bocka i om man vill se inaktiva annonser eller ej?


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jo jag har precis kommit igång efter julledigheten och håller på med dessa
grejer på marknaden. Så inom en vecka förhoppningsvis är de klart :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har precis lagt upp funktionaliteten att en annons som blir inaktuell kommer att skicka ett mail till annonsören som upplyser om detta. I mailet finns även en länk till själva annonsen så att man enkelt kan gå in och redigera den om man vill att den ska förbli aktuell.

Har gjort några enkla tester och det verkar fungera bra. Men om någon upplever några problem eller buggar så vore det bra om ni upplyser mig om det.

Att inte visa inaktuella annonser ligger på tur.

:-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu finns det en kryssruta uppe till höger på marknaden, där "rensa olästa annonser" brukar stå.

Den kryssrutan döljer/visar inaktuella annonser. Det räcker med att kryssa i eller ur den så laddar sidan om inom 1-2 sekunder och den nya inställningen gäller.

Sidräknaren längst ner arbetar dock fortfarande efter totala antalet annonser. Ingen stor grej men finslipningspotential framöver.

Sökfunktionen söker och visar alla annonser oavsett vad kryssrutan är inställd på. Kanske finslipnings potential där med.

Observera att när man söker och klickar sig in på en annons, så måste man använda sig länken "klicka här för att återgå till sökresultaten" för att återgå till sökresultaten. Att använda backknappen på webläsaren fungerar inte.

:-)


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Kryssrutan och "rensa" syns bara när man är inloggad ( gäller både marknad och forum ) .


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Japp, glömde nämna det. Det är "members only" funktion :-) Som tur är så är det billigt att bli medlem ;-)


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Kan man andra sin stad pa nagot satt? Letade runt lite men hittade inte det.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil

mate07

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 297
    • Visa profil
  • Stad: Fjärås
Har en sak jag undrar över. Om en tråd är flyttad från en forumdel till en annan så ser man ju det med att den har en pil i sidan. När man klickar på tråden så kommer man inte rätt till tråden utan till forumdelen??
Skall det vara så och kanske finns det isåfall en anledning jag inte förstår??
Jag antar att om man klickar så är man intresserad av den tråden.


mate07
mate07


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jo det ska vara så, när man klickar på den flyttade tråden så hamnar man i forumet som den har flyttats till.

Varför det är så? det är en svårare fråga att svara på. När jag implementerade den första versionen av forumet för över 10 år sedan så var det vanligaste betendet på forum att om en tråd var flyttade och man klickade på den så kom man in i en "fejk" tråd som endast innehöll en länk till den nya tråden.

Tyckte denna lösning var kass så jag bestämde mig för att göra på annat sätt, som jag inbillade mig att det var mer pedagogiskt eftersom man då ser i vilket delforum tråden har hamnat i.

Tänkte som så att om det inte blir någon skillnad på att klicka på en flyttad tråd som på en vanlig så kommer det känns som att tråden inte är flyttad och därmed uppfattas som att det är ok med sådana trådar i det delforumet den är flyttad ifrån.

Hmm... snårade in mig lite där men det kanske går att förstå? :-)


COP

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 270
    • Visa profil
  • Stad: Falun

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil

kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
När man tar fram info om en medlem finns det en klickbar länk till orten där de bor. Det är bra men det vore ännu bättre om det lades till "Sverige" när det skickas till googlemaps. Så slipper man få 12 europeiska svar när man skall till, tex, Vara....


Tags: