Frispel

sedan 2001

Malmö arrangerar Flipper-SM 2010!

MB · 352 · 59502

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Då fortsätter vi västsvenskar att klaga lite på dålig uppdatering.

Om datumet är spikat, så skriv gärna det här på forumet. Det är väl en och annan som reser till Malmö och vill boka resa och boende i hyfsad tid.
Nu är det väl två månader och knappt två veckor kvar, så det vore trevligt att höra av er.

Det är främst det som vi vill veta. Vilka spel ni har, och när hemsidan kommer upp är inte så väsentligt nu, men ge oss åtminstone ett livstecken.

/Vänligen,
Hans,
Ordf. Föreningen västsvenska kverulanter.
Lyckan är en tänd modelampa.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag tog och mejlade Mattias nu och bad att de skulle komma med lite info i tråden. Det kanske ni redan har gjort, men det skadar säkert inte om han får fler mejl.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Jag behöver verkligen ha ett oki nu om jag ska planera in detta,Vore fint med ja,nej nu!


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Från säkra källor har jag fått höra att mer info kommer i morgon :)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
* V I K T I G       I N F O R M A T I O N *

Då SM-Generalen verkar ha deserterat finns det ingen annan utväg än att avsätta honom. Jag har lovat att gå in som tf. General och se till att allt arbete kommer igång och hjälpa till med andra förberedelser. Som jag ser de kommer allt lösa sig väl på plats om bara spelen finns i lokalen och är redo. Spelsystemet är som förra året, scorekort finns och vi vet vad som ska ordnas - bara ni andra ställer upp som funktionärer och kanslipersonal som ni så galant brukar ska det inte bli några problem.

Datumet är spikat och blir som indikerat andra helgen i november (12-14/11). Lokalen är redo och Janne har börjat jobba med spelen. Så gott som alla spelen står dock i operating idag så förvänta er inte ramplyfta spel med full puts. :-)

Det som ser lite klent ut för tillfället är tillgången på Classic- och förströelsespel, men det jobbas på båda fronterna, och SM i Malmö ska bli av om jag så ska behöva låna ut spel själv. :-)

Så för att få igång det mest akuta, anmälningarna, så behövs det någon som kan ta på sig att sköta hemsidan - det räcker med att kunna justera befintlig sida med ny grafik och text. Material till denna kommer veckan efter BPO. Någon frivillig här?
« Senast ändrad: september 07, 2010, 13:27:41 av INK »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Härligt med lite revolution!!

Hemsidor är inte min starka sida, men jag hjälper gärna till med andra saker. Punkta upp alla saker som du behöver hjälp med så får vi skåningar utnyttja våra kontakter och få till ett riktigt bra evenemang :-)



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag kan vara behjälplig med mekande och scorekeepande under tävlingen.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
En anmälningsfunktion för slavande kommer på hemsidan i sedvanlig ordning. :-)

Vad som behövs just nu är väl bättre tillgång på classic-spel. Tar mer i detta efter BPO. Nu åter till mekandet...
« Senast ändrad: september 07, 2010, 20:10:26 av INK »


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Jag skulle nog kunna leta upp tid och ork för att knåpa ihop en hemsida för anmälningar, lista över anmälda spelare och annan information.
Blir dock inga extravaganser.

Behöver i så fall tillgång till flippersm.se (Den som har det kan väl e-posta mig) och på sikt lite grafiskt material från någonstans Borås (eller vem som nu känner sig hugad att utsmycka årets SM).
Lyckan är en tänd modelampa.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Allt i hemsideväg finns redan klart, det handlar nog bara om att pilla in nya saker på rätt plats. Kolla med Grandelius eller efter info i tidigare trådar vad som kräves. Grafiskt material lär väl komma härifrån efter BPO.

Du är förresten toppkandidat till positionen som Propagandaflipprare även i år. ;-)


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ja, jag kastar in handsken som hemsidesansvarig så om BUD vill ta över är det mer än välkommet. Det är ju Johan Småros som har hand om servern, men jag kan ju maila FTP-uppgifterna till dig. Om du vill bygga vidare på min grund så kan jag även skicka över lite info om hur det funkar. Blir dock tidigast i helgen.

Jag mailade MB i våras och frågade hur tanken var med hemsidan, eftersom jag ville ha framförhållning om jag skulle ta på mig det en gång till.

Hela sajten är fortfarande ett lapptäcke av kod från FEZ, Cabben, mig och säkert någon mer som jag glömt. Varje år måste man koda om delar av anmälningsfunktionen för att det ska fungera. För ett par år sedan byggde jag dock om den ganska rejält så att den stökiga koden är mer isolerad från resten och därmed lättare att jobba med, men den skulle behöva bytas ut helt.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Jeg laget et php script for registrering til Oslo Pineads Open. Dette scriptet trenger ikke røres overhodet, man kan forandre web-skjema så mye man vil så lenge man gjør det rett (ikke vanskelig). All data lagres til en csv-fil og kan importeres rett i turnerings-software. I tillegg er det script som viser deltakere live, som også leser fra csv-filen. Deler det gjerne hvis noen vil ha.
(http://pinheads.no/open)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Som vanligt är det alldeles för ont om tid för att göra om inför årets SM (kan någon påminna webkillarna om att ta i det direkt efter årets SM?) utan det behövs bara någon som kan skyffla om i befintlig kod.


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Är det någon här nere i södern som har möjlighet att låna ut grov förlängningskabel (25m), jag behöver en 5-ledare med 6mm2 kablar, samt någon form av elcentral till den.

Skp
« Senast ändrad: september 10, 2010, 08:48:30 av Skp »


Tags: