Frispel

sedan 2001

Klasser?

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag skulle vilja höra det senaste angående klasserna i SM. Jag försöker övertala lite kompisar som är "vanliga ströspelare" att vara med, men de tror inte att de vågar (vill inte göra bort sig och förlora ansiktet för tid och evighet). Kommer det finnas:
1) Damklass?
2) Allmänklass? Alltså en klass för de som inte äter och skiter flipper varje dag?


Edit av Sonar: MCR hade fått dit en endqoute tagg som gjorde att det blev ett streck där i slutet,oavsett om det var med mening eller inte så såg det fånigt ut :-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Som det ser ut nu så kommer vi inte ha någon damklass eller någon B-klass på SM. Däremot går en stor andel av de kvalande vidare till slutspelet (de 32 bästa i nuläget).

För dom som känner att man inte har några större möjligheter i huvudtävlingen finns det alternativ. Vi kommer ha ett par sidotävlingar, däribland en "Set-the-High Score"-tävling.


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kanske en korkad fråga, men hur går en "Set-the-High Score"-tävling till?

En inofficiell combo-klass kan väl vara kul oxå? Ännu hellre mixed combo, så jag får med mig Frau G... :-)
Gustav GillberG
+46 709826701


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Set-the-highscore-tävling:
Helt enkelt en tävling där folk får spela på ett visst spel och försöka sätta en så hög score som möjligt. Den med högst score vid dagens slut vinner! :-) Detta blir väl den minitävling som mest liknar huvudtävlingen.

Vi har flera alternativ för vilka andra "småtävlingar" som ska spelas. Bl.a. en variant där man spelar parvis på varsinn flipper. Kanske något för GGG och "Frau G"?

Kommer snart en tråd i ämnet "vilka minitävlingar skulle ni vilja ha under SM?". :-)


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
OK, Set-the-highscore var precis vad det lät som...

Jag återkommer med andra förslag när den tråden skapats.

/Gustav
Gustav GillberG
+46 709826701


Tags: