Frispel

sedan 2001

Övriga tankar kring nya flippersällskapet

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Upptäckte en bugg direkt :-) man hamnar på fel sida i tråden när man gjort ett avancerat inlägg.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
nevermind :-)(funkar nu)
« Senast ändrad: juni 20, 2010, 01:21:01 av Sonar »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Klockan börjar på att bli mycket så jag hänger inte riktigt med känner jag, Gamla säljsidorna??


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Trött efter en hel dag framför TV:n där du följt våra kungligheter? ;-)

SÄLJES/BYTES-trådar från innan SFS v2.0.
« Senast ändrad: juni 20, 2010, 01:40:48 av INK »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
hmmm .. ok nu är jag nog med. Alla trådarna som fanns i det gamla delforumet "torget" är nu under Köpes forumet, alltså man kan säga att Torget döptes om till Köpes och säljes/bytes är ett helt nytt delforum.


Det finns inga planer på att sortera de gamla trådarna och flytta dem rätt eftersom det skulle innebära 100% manuellt arbete och ta oändligt med tid (typ) :-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Kollade lite på några användares spellistor och det är en hel del som har med spel som de inte längre äger.
Skulle inte det vara fint med ett fält som anger att man inte längre har kvar spelet, då kan nog statistiken bli lite mer rättvisande på hur många spel som egentligen finns i sällskapet. Jag har bara med spel jag f n har men skulle kunna lägga till spel jag haft.

På Autopower (BMW-fantast-sajt) har man en liknande funktion:
Autopower
Gamla bilar är markerad med en målflagg...

Man skulle då också kunna korslänka mellan samma individer och få en historik på hur spelen passerat mellan olika medlemmar (om de finns registrerade vill säga).


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Du berör en intressant grej där Purre, jag har haft tankar i dessa banor som du nämner ganska så länge nu men det har aldrig omsatts till riktig funktionalitet.

Det trista är att det blir en ganska så stor funktion att lägga till så det skulle nog ta ett tag att få klart med tanke på hur mycket tid som finns tillgänglig för programmering.

Men börjar man aldrig så blir det aldrig klart så att säga, men jag vill vara säker på att det inte är några mer akuta saker som blir lidande om man prioriterar fel.


Men grundproblematiken som du nämner är väldigt intressant. Så länge man har gamla spel i sin spellista så blir mycket av statistiken missvisande helt klart.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Då nya Flippersällskapet inte är så nytt längre så låser jag denna tråd och upprättar en generell Feedback om sidan tråd


Tags: