Frispel

sedan 2001

Övriga tankar kring nya flippersällskapet

LMS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
  • Stad: Norrtälje
Finns det inga fler som tycker att det vore praktiskt om man kunde klicka på orten där en medlem bor och fick upp det på en karta. som det fungerar på blocket

Då kan man ju snabbt avgöra om spelet som man är intresserad av finns inom rimligt avstånd utan att behöva kolla upp det!
Kom igen nu och rösta för detta!!


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Är en funktion jag också har efterlyst
Play a real game, play pinball


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Tänkte på en annan grej, om man inte varit inne i forumet på ett tag kan man ha rätt många olästa inlägg i ganska många trådar. För att slippa klicka sig in på alla trådar med nya inlägg (ifall man bara är intresserad av nya inlägg "från och med nu" ) hade det varit najs med en markera-alla-inlägg-som-lästa-knapp.

Absolut inget stort problem men... :)

Edit: stvafel
« Senast ändrad: mars 10, 2010, 16:16:34 av KO »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Ni behöver inte starta några omröstningar för att "få igenom" länk till karta funktionen :-) Den finns med på den mentala todo listan som jag försöker hålla ordning på i huvudet.

KO: Jag har också funderat på en liknande funktion, jag får se vad som är görbart (expanderar mental todo lista)


Jag har trappat ner på allt som har med kodande på flippersällskapet att göra under en månads tid nu ungefär. Men jag tror jag har vilat upp mig något nu och är sugen på att hugga i det igen. Så förhoppningsvis börjar det hända grejer framöver :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu så går det att klicka på staden som står vid "Från:" vid varje postning. Då öppnas ett nytt fönster med en karta i.

Funktionen är urkorkad så bli inte förvånade om den hittar andra ställen som heter likadant men inte är "rätt" :-)


LMS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
  • Stad: Norrtälje

jontahontas

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Mitt lösenord funkar inte varje gång jag loggar in, jag resetade nyss och ville ändra, då stämde inte mitt nya lösenord så jag fick inte ändra.

Vad kan va fel?


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jontahontas: Maila mig en utförligare beskrivning av hur problemet beter sig så får jag försöka att analysera det med din hjälp.

Genrellt så kan jag säga som så att om man har problem med ett "automatgenererat" lösenord som man har fått när man har använt "glömt lösenord" funktionen så är det enklaste att använda funktionen igen så att man får ett nytt.

Jag hoppas på att kunna kika på det här med lösenorden i helgen och förhoppningsvis hitta någon form av bugg.



Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag har gjort en liten uppdatering till "glömt lösenord" funktion så nu ska det förhoppningsvis inte komma några lösenord som är "korrupta"


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Varför Varför Varför finns inte avancerat inlägg direkt tillgängligt när man skall svara på inlägg!!!???
Hade skrivit ett långt svar men kom på att det behövdes en länk o vips försvann allt!!! Grrrr.

Går det att åtminstone ordna så texten följer med när man klickar på avancerat inlägg så vore det bra.

(Du gör ett jättebra jobb Sonar och det är jag och många med mig tacksamma över men detta kan du väl ändra? Snälla?)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Känner igen det där. :-)

Kopiera texten innan du trycker på "Avancerat inlägg" och klistra sedan in den.

Du var inte skolavslutningen i tisdags? Jag SMS:ade men fick inget svar.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Japp detta gnällde (med all rätt) COCS om ganska så snart efter att vi lanserat den nya sidan. Det är en grov vurpa i användarvänligheten jag och Grandelius gjort där. Det har dock kommit andra grejer emellan när jag tänkt fixa till det.

Jag ska försöka åtgärda det snarast, kan inte lova något tidsram dock då jag inte har hunnit med så mycket SFS kodande på sista tiden. Men jag lägger det allra överst på "att göra listan".







kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
INK, jo jag kopierade texten först för jag är medveten om den, hmmm, egenheten. Däremot var jag för kvick med att kopiera länken till tråden som jag skulle länka till och därmed försvann det första urklippet... :(
Jo, det finns väl urklippshanterare o sånt där men jag har aldrig behövt det förut...

Och jo, jag var på skolavslutningen men hade ingen telefon med mig på hela dagen. Vi var på Liseberg hela eftermiddan. Jag borde svarat ändå, senare på kvällen, det är vanlig hyfs, sorry. Du såg säkert mig för jag och frun turades om att att jaga tösen på två år som sprang i halva gympasalen... :) Och senare den mellersta tösen på fyra år...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu har jag fixat till detta problem med att ens inlägg försvinner när man klickar på "Avancerat inlägg".

Har ändrat om lite så det fungerar lite annorlunda men i grund och botten så fungerar det som så att man hamnar på Avancerat sidan med det man redan skrivit i fyllt i rutan.

En liten egenhet som jag upptäckte är att man hamnar långt ner på sidan om det finns mycket text på den, så man får rulla upp i webläsaren för att se inläggsrutan. Jag ska kika på att lösa det också men det känns som en mindre allvarlig bugg än att texten försvinner när man ska posta något.

Jag tar gärna emot buggrapporter på den här uppdateringen :-)


Tags: