Frispel

sedan 2001

Övriga tankar kring nya flippersällskapet

ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Citera
Fast jag undrar nu då om inte texten kunde varit större redan vid 'normalt läge'. Nu är det ju löjligt liten text.

Bare for å ha sagt det: Texten er fin hos mej i normal-lage. Jeg har "Default font: Arial str 14" i Firefox broseren min - har alltid hatt det. Men aner ikke om det er pga det det ser ok ut, eller om det er noe stylesheet etc som overstyrer det.
« Senast ändrad: december 31, 2009, 14:02:12 av ARE »


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO

Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
COCS: Du kan även se äldre inlägg om du klickar på "Alla inlägg" :-)
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jamen det var ju jättebra :-)

Nu skall jag inte trötta ut er som är snälla och svarar på frågor, men avslutningsvis undrar jag då varför man måste trycka på 'Avancerat inlägg' för detta? Kunde inte 'citat' och 'smileys', etc. alltid visas till vänster, d.v.s. i det normala postningsläget?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ref. ovan:

Nu har jag upptäckt att om man vill ändra ett tidigare gjort inlägg, då dyker det upp en text att trycka på; 'Verktygslåda'. I den finns bl.a. 'CITAT-knapp'.

Den 'Verktygslåda' kunde väl alltid visas, även när man skriver ett nytt inlägg - som jag gör nu.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nu var det här en av de saker som vi gjorde för säkert fyra år sedan, så jag minns inte exakt hur resonemangen gick, men jag antar att tanken var att den lilla rutan längst ner är för snabba och enkla svar. Vill man skriva längre gör man ett avancerat inlägg med fler funktioner.

Om det är en bra eller dålig lösning väntar jag med att avgöra tills saker och ting har sjunkit in lite. Så här i början tror jag alla kommer vara rätt förvirrade över att saker fungerar annonrlunda, när allt börjar kännas mer naturligt tror jag det blir lättare att bedöma vad som funkar och vad som inte funkar.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


SNK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
  • Stad: Ekero
Det var ju riktigt lätt att lägga till spel som ej var i listan, såg inte den rutan. Måste ha saknas på gamla sidan.

Tack för tipset Sonar


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Det här att slå ihop all information på samma sida i nya spellistan är riktigt bra.

Sen undrar jag om, när tid medges, säljes och bytes trådarna kommer att flyttas över till nya säljes/bytes sidan??
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Måste säga att jag tycker det nya galleret är en klar förbättring! Det enda jag saknar där är en tag som säger om det är ett helt spel eller en del av ett spel :)



mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Den egna spellistan tycks sakna möjligheten att sortera upp spelen i bokstavsordning, vilket den gamla spellistan gjorde.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag ska kolla med Grandelius om vi kan fixa någon form av favicon, visste inte att den var så viktigt :-)



Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil

Tags: