Frispel

sedan 2001

Buggrapporter

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har fixat till lite buggar som jag introducerade igår :-)

När man postar och uppdaterar trådar så hamnar man på rätt sida nu.

Förhoppningsvis så funkar fetmarkeringen av trådar något bättre nu.

Som vanligt rapportera buggar här :-)
« Senast ändrad: februari 06, 2010, 16:16:29 av Sonar »


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Buggen jag postade 2010-02-05, 09:26:00 är fortfarande kvar :)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
WKD: Japp, den ligger i tur på att rättas till. Så förhoppningsvis kommer det lite kompletterande buggfixar och tweaks under kommande vecka :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu har jag fixat buggen som WKD nämner här ovan och även några snarlika buggar. Om ni upplever att det är någon "officiell" länk till en tråd som inte beter sig som man förväntar sig någonstans på våra sidor så är det bara att meddela mig :-)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Sonar

Tack för ditt tålamod att ta hand om allt (i mån av tid).

En sak jag tycker borde ändras är: När en Moderator flyttar en tråd från fel forum till ett annat, så borde tråden försvinna från det felaktiga forumet. Som det är nu, 'lever' den gamla tråden vidare och uppdateras varje gång en ny postning sker.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Tog bort spel från två stycken spelställen, det ena får uppdaterat datum, det andra inte. Lägger jag dit ett spel på filmstaden och sparar, ändras datumet till dagens, tar jag sedan bort spelet så ändras datumet tillbaks till det gamla.

O´Learys    Linköping    Okänd    2010-02-20
SF Filmstaden    Linköping    Okänd    2009-12-30

--------------------------------------------------

Sedan tycker jag det är lite störigt att bildminiatyrerna på framsidan skalas upp några procent jämfört med galleriet.
I galleriet: 255px × 191px
På framsidan: 255px × 191px (scaled to 260px × 195px)
« Senast ändrad: februari 20, 2010, 05:50:55 av JMX »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
COCS: Jag har analyserat hur det beter sig när man flyttar en tråd och insett att det går att justera något. Som det är nu så åker inte "piltråden" upp när orignaltråden uppdateras men däremot så får den uppdaterat datum och blir fetmarkerad. Det jag spontant känner är väl att jag enkelt kan fixa till det så att piltråden inte blir fetmarkerad. Då bör den inte vara lika störande.

Piltrådarna finns bara på första sidan i ett delforum, på efterföljande sidor så finns det inte. Anledningen till att de finns överhuvudtaget är ju för att det skulle bli förvirrat om trådar bara försvann och man inte visst vart de tog vägen.

JMX: Utan att bli för teknisk så kan jag säga att jag vet varför det beter sig så med spelställena och det har att göra med att informationen om spelstället och vilka spel det har ligger på två separata ställen i databasen, och således så finns det två datum att jobba med, det som är nyast väljs alltid.

Jag kan väl säga som så att jag kommer att lägga lite tid på spelställena framöver för att mangla ut några funktionella kullerbyttor och förhoppningsvis förbättra hela funktionen. Jag vågar inte lova något tidschema men om inte annat dyker upp så sätter jag igång med det i veckan iaf.


Bilderna på framsida ska jag kika på, finns det ingen bra anledning till att det är så så fixar vi till det :-)






WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Ok, detta är säkert ingen bugg men jag undrar varför spelrumsbilderna på första sidan inte slumpas av alla bilder som är taggade till ett spel?

Som det är nu så är det bara bilder från spel som man kopplat till sin egen spellista.  Det finns massor av bilder hos medlemmarna som aldrig visas nu och det är väl lite synd?




Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Går inte SFS klocka fel?
Det här inlägget skrivs kl. 23.59.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Klockan är helt och hållet en server inställning så det är inget vi rår på. Fast vi kan ju gnälla hos webhotellet om det visar sig vara något som inte är tillfälligt.

Hmm .. är det så fortfarande tro?

Jepp, skumt. Måste kolla det med One.

hmm
« Senast ändrad: mars 11, 2010, 14:34:12 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Utan att lova förmycket så har jag kanske fixat det nu??


Vet inte vad som hänt, men jag fick lägga till en grej i php för att få det att bli rätt igen.

I värsta fall så kan det finnas någon mer stans där klockan går en timme fel. Meddela mig i så fall.
« Senast ändrad: mars 11, 2010, 14:36:29 av Sonar »


Leffe

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 539
    • Visa profil
  • Stad: Järfälla
Det verkar så att om det kommer ett nytt inlägg på forumet när man är inne, så förblir det oläst.
Det markeras inte som läst, fast man har läst det.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Leffe: Japp, det är en konstaterad bugg. Hur tyvärr inte lyckats reda ut den än. Har bara gjort enklare försök visserligen men det är bara det tiden har tillåtit.



rockywuff

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 180
    • Visa profil
  • Stad: Haninge
Jag lyckas inte byta lösenord. Fick nytt via mail, och kan bevisligen logga in med det, men när jag ska byta säger den fel nuvarande lösenord.

Klippåklistrar lösenordet till inloggningsrutan, funkar bra. Klistrar in exakt samma innehåll i byt lösen, funkar inte. Funkade inte att skriva in manuellt heller.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
rockywuff: Det låter lite skumt, testa att skicka efter ett nytt lösenord igen och testa att byta det istället. Du kan kontakta mig via mail så hjälper jag dig mer.



Tags: