Frispel

sedan 2001

Buggrapporter

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Detta anser jag är en BUGG:

Om jag vill skriva ett nytt inlägg (som jag gör här nu) och så vill jag trycka på 'CITAT-knappen' - ja, då har jag fattat att då måste jag trycka på knappen 'Avancerat inlägg'. Och vad hände då?

@#£¤$%&@ F-N, då försvann all text som jag nyss skrivit och så fick jag börja om, grr...

Detta var inte bra.

EDIT:
Förtydligande av vad jag tycker är en bugg.
« Senast ändrad: december 31, 2009, 15:16:55 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har en BUGG på skärmdump på denna sidan = där texterna går alldeles för långt ut till hö. ut i den röda marginalen.

Kan jag skicka skärmdumpen till ngn, så kan ni se hur det ser ut eller fattar ni ändå?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
COCS: Vi fattar ändå. Det beror på de alltför långa felmeddelandena som är postade högst upp. Inte högprioriterat, men jag ska fundera på vad som blir den bästa lösningen i sådana lägen.

EDIT: Har ni lagt in några mellanslag i inläggen ovan, så nu ser denna tråd bättre ut iaf.
« Senast ändrad: december 31, 2009, 15:28:53 av Grandelius »
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Har mekat lite med spelställen och upptäckt en liten bugg, efter att man uppdaterat ett ställe så redirectas man till en sökväg som nog inte är helt korrekt:

http://www.svenskaflippersallskapet.com/sfs/spelstallen.php#359

sfs skall väl inte finnas med i url:en gissar jag?


Annars måste jag säga att det är ett lyft, sajten är klart bättre nu. Bra jobbat!


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Det verkar som om "glömt lösenord" funktionen inte fungerar som den ska.

Jag ska gräva i det i morgon så att alla som är "utelåsta" kan komma in i värmen igen :-)


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Vet inte om det är en bugg men spelrumsbilderna på första sidan verkar växla mellan 5-6st olika..  mest Grandelius Taxi :)

edit: Glöm denna bugg, hittade just att man måste koppla bilderna i sitt galleri till sin spel.  Jag trodde att allt som var i galleriet slumpades ut.
« Senast ändrad: januari 03, 2010, 21:41:06 av WKD »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag har fixat "glömt lösenord" buggen nu. Nu ska det fungera att att återställa sitt lösenord om man glömt av det.


WKD: Nu kommer jag inte ihåg exakt hur algorimten är uppbyggd men det kan bero på att grandelius varit duktigast och har taggat mest bilder på rätt sätt. Men det kan också vara något fuffens, jag får kika på det dock så finns det lite annat som har högre prio just nu :-)



Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har fixat den sökvägsbuggen som Purre nämner här ovan.

Vill passa på att ge en liten applåd till alla som har fått upp ångan och uppdaterar spelställen, det är guld värt. Ta även bort sådana som ni vet inte är aktuella.


:-)


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Jag får inte ändring av lösenordet att fungera trots att jag fyllt i det rätt. Bugg?

"Du har angivit fel nuvarande lösenord."


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag testade precis ändra lösenordsfunktionen och den fungerar.

En detalj som man kanske missar är att trycka spara under "ändra email" fältet när man skrivit in sitt nya lösenord två ggr. Kanske inte helt intuitivt när man tänker efter lite.



JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Skickade efter ett nytt lösenord och det funkade galant att ändra då. Vad som var fel tidigare vet jag inte men fälten var korrekt ifyllda och spara-knappen klickad på.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag har fixat buggen som gör att fel användare anges som startare av en klistradtråd :-)


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Jag skulle lägga till spelställen,men jag finns inte i listan på utställare.Går det att fixa ?
Annars kan jag byta firmanamnet till okänd .


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Om man väljer "finns inte i listan" i rullgardinen så kommer det upp ett par fält där man kan föra in ny information och på så sätt lägga till en ny utställare.

Hoppas du förstår vad jag menar, annars kan du hojta till så får jag förklara bättre :-)


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro

Tags: