Frispel

sedan 2001

DM På Interpool

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det är väl lite mer slutet sällskap över SM? Vet att för ett par år sen skulle alla som ville vara där vara anmälda, tävlande såväl som publik och andra gäster. Interpool är ju en allmän lokal, kanske en viss skillnad.

Men nog om det i denna tråden.

LI:s besök kvällen innan känns konstigt att det skulle vara ett problem. Man slänger ju inte fram tio flipper på en kvart. Man måste väl få tid till förberedelser kan man tycka. Frågan är om de visste att det var tävling dagen efter och gjorde sitt bästa för att sätta dit någon eller om det var en oturlig slump? Man får hoppas på det senare.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Ett klargörande:
Citera
Det är väl lite mer slutet sällskap över SM? Vet att för ett par år sen skulle alla som ville vara där vara anmälda, tävlande såväl som publik och andra gäster.

Den anmälan som behövdes då hade ingenting med speltillstånd och Lotteriinspektionen att göra. Utan det krävdes för det tillfälliga alkoholtillstånd vi hade för ett slutet sällskap.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Jag får känslan av att LI verkar ha rampat upp sitt arbete att sparka på en företeelse som redan ligger ned för räkning...
KTH fick nyligen besök av LI som konstaterade att rätt tillstånd inte fanns där...
Vilket är lite underligt då de knappast gjort ett besök där på iaf 15 år.

Vad är det som är på gång?

Jag undrar om de hittat sthlm pinlocator...


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kollade lite på Lotteriinspektionens hemsida, och där har de en förklaring om


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kollade lite på Lotteriinspektionens hemsida, och där har de en förklaring om Skillnaden mellan lotteri och tävling
Vet inte om det är tillämplig i det här fallet iofs eftersom automatspel inte klassas som lotteri. (Trots att lagen kom till på gamla classicstiden!)
« Senast ändrad: oktober 27, 2009, 09:44:01 av MCR »


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Jag går mot röd gubbe... :-D. En stilla undran varför ta diss. om det här när det boktstavligen inte varit något problem alla år innan, dumt att väcka björnen så att säga, jaja vad vet jag.
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Lite nyfiken på kvalsystem / slutspel.
Hur mycket spel o maskiner ?

Allt för att kunna bilda sig en rimlig uppfattning om hur långdragen tävlingen blir.

Antal deltagare ?
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jo, LI verkar vara på hugget just nu. :-( Undrar om de utför nån sorts "drive" för att kolla alla ställen med förströelsespel.
Stället i stan där jag har Sopranos och Demolition Man (och några arkadspel) fick påbackning för att det ej fanns en lapp med tillståndet på väggen (och det har det aldrig funnits på nästan 2 år). Men då vi fixade till det, så var det inga problem. Så jo, det verkar som att de vill hålla mera koll. :-(




Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag ser egentligen inga problem med vanlig tävling som SM eller den här tävlingen då det inte finns någon som helst form av slump eller lotteri för att utse en vinnare.
Vi alla som tävlar i flipperspelstävlingar vet att det är bara tre saker som gäller i flipperspelstävlingar. Skicklighet, skicklighet och skicklighet.

Tävlingsnerver är bra att ha, för mig har det tagit några års tävlande att få lite stabila tävlingsnerver. Men det händer att jag blir nervös i stora tävlingar, om jag jobbar mig upp i slutspelet mot ack så skickligare spelare. Som 2007 då jag tog mig uppåt och till och med lyckades slå ut Palle.

Som sagt, flippertävlingar är just TÄVLINGAR, och inga jävla lotterier.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det är ganska lätt att statistiskt bevisa att flippertävlingar inte är mer lotteri än tennistävlingar (förutom matchen som DAH pratar om), så just den delen av lagen torde inte vara något problem. Och min hårddisk svämmar över av statistiskt underlag som kan användas just för att bevisa den punkten.

Däremot ska jag se till att SO har väldigt torra fötter i övrigt (alkohol, skatter, etc), så att om de kommer så blir det en fair fight.
« Senast ändrad: oktober 28, 2009, 01:29:48 av Pal »


Baraka

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag anmäler mig till tävlingen på lördag.
GM


PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag anmäler mig till tävlingen på lördag

PAT


Patrik

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 620
    • Visa profil
  • Stad: Landskrona
Jag anmäler mig till tävlingen på lördag

FIX


Vore bra med lite mer information,
Blir det DM eller blir det en vanlig månads tävling ?

Har det löst sig med LI angående Prispengar ?

Vilka spel kommer det att vara ?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Citera
Pal

Medlem
Från:Stockholm
Antalposter:929   postad 2009-10-23, 09:34:55 | |
Nu har jag lyssnat med samtliga inblandade i Sverige, Danmark, Europa och USA, och det verkar vara konsensus kring variant 1a. Alltså varmt välkomna till Danish Pinball Open i Malmø!


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Palle, jag slog ut dig fair and square i flipper-sm 2007 ,och det kändes SÅÅÅÅ SKÖNT!!!
trots att Fredrik sen slog ut mig i 8-delen så satt mitt stora flin kvar.
:-D:-D
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: