Frispel

sedan 2001

SM 2009 i Borås (27-29 november)

INK · 308 · 56462

KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Ah... :-)
I så fall kanske jag inte behöver anmäla mig oxå, verkar ju redan vara ett fint gäng anmälda.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Yeye, det är nog fixat nu. :-P

Kolla så ni inte missar att kryssa för Classic-rutan - jag tror att flera av er har missat det.


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Anmält,betalat och bokat boende.Glöm inte tanka upp kylskåpet nu,vi skåningar kan dricka:-)


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Som den stora människa och Moder Teresa-look-a-like jag är ser jag naturligtvis till att både anmäla mig i tävlingen samt som funktionär i de tävlingar jag ställer upp i/räknar med att kvala miserabelt i.

Undrar om jag hinner bli nominerad till Nobels fredspris eller om jag får nöja mig med något tröstpris (fysikpriset?) för upptäckten av att man kan vara full och samtidigt tom inombords efter några poänglösa omgångar?
Lyckan är en tänd modelampa.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Gäller de regler och spelsystem (t ex att 64 går vidare) som står, även om det också står 2008 överallt och 2008 års datum lite här och där?

"SM 2008 spelas 28-30 november med kvalspel de två första dagarna och slutspel på söndagen. Hålltider är:


--------------------------------------------------------------------------------
Datum och tid  Aktivitet  Berörda spelare  
2008-11-28, 20.00-24.00 Kvalspel, kvalgrupp 1 Spelarnr 001-040
2007-11-29, 10.00-14.00 Kvalspel, kvalgrupp 2 Spelarnr 041-080
2007-11-29, 14.00-18.00 Kvalspel, kvalgrupp 3 Spelarnr 081-120
2007-11-29, 18.00-22.00 Kvalspel, kvalgrupp 4 Spelarnr 121-160
2007-11-30, 09.00-18.00 Slutspel med finalspel (sluttiden är ungefärlig) Kvalrank 1-64
"
« Senast ändrad: oktober 05, 2009, 18:42:40 av MCR »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
BUD: Inte alls osannolikt.


Apropå dricka så blir det ju catering med tillhörande öl-/vinservering i lokalen (eller egentligen i lokalen under min) så jag tänkte kolla lite med er om maten.

Alkoholtillståndet går ju i fas med käket - så jag antar att alla vill att maten ska finnas alla dagar och tider vi har öppet? För att "cateringtanten" ska få ihop det så undrar hon lite om åtgång på dricka/mat. Jag har bett om en preliminär meny så jag kan bolla det lite med er här:


Citera
Här kommer förslag på vad man kan servera.

Div. baguetter - två till tre sorter   30 - 40 kr/st,  

Kall pastasallad (kyckling, kebab eller fetaost) dressing och bröd   53,00 kr

Hamburgare med bröd (beroende av stekmöjligheter)   40,00 kr

Varm mat : Köttfärs och potatisgratäng, Pastagratäng med kassler och någon form av veg.gryta (en för var dag) serveras med sallad bröd och smör. 65,00 kr

Öl/flaska & vin/glas 40,00 kr/st. Dricka ? Kaffe/the? Godis? Frukt?



Åsikter?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
MCR: Sajten håller på att rensas upp. Vi tyckte att det var viktigare att den kom upp än att allt var rensat. :-)

Per ska nog fixa med den ikväll.

Och ja, vi siktar på samma regler och tider (då de är beprövade) - ska inte pilla in några 4-mannafinaler på 5 spel. *lovar*

Med ändringar för datum då förstås. :-D


Edit:

Men vi siktar på fullbelagt och behöver då följande kvalpass:

 Fredag eftermiddag, 16-20
 Fredag kväll, 20-24
 Lördag morgon, 10-14
 Lördag eftermiddag, 14-18
 Lördag kväll, 18-22
« Senast ändrad: oktober 05, 2009, 18:54:54 av INK »


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
INK:
Citera
Sajten håller på att rensas upp.


Meh! Vafan? Var det sajten som skulle rensas?! Inte min hårddisk?

*suck*
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Gärna en massa fräsch frukt, en oändlig supply av nötter, rotfrukter och annat gott man kan stoppa i sig
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Betr. MAT, Catering:

Om det nu finns stekmöjligheter, så är väl en storsäljare:

Falukorv med stekt potatis och ägg.

MUMS :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det låter som bra matvarianter. Gärna att det finns mineralvatten och frukt också som sagt.

En helt annan grej som jag inte vet om vi någonsin har haft, men som man alltid önskar sig, är att en datorskärm bara visar totalställningen i kvalet och en annan har ställningarna på respektive spel rullande.
Det är oerhört drygt att behöva titta igenom ett bildspel på 20+ spel för att komma till totalställningen. Vore toppen om det gick att fixa.
Kanske hade du så redan i BPO?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Frukten hann jag tyvärr bara inte med till BPO i år. Tar igen det nästa år och utser en Beverage Manager då. :-D

Jag kommer nog att ha 5-6 datorer på plats till SM så vi är egentligen bara begränsade av Småros system.

Systemet som använd på BPO/BPP och kanske även SM(?) tillåter tre separata projiceringar - jag skulle föredra dubbelt så många (ha, nu slapp jag skriva sex).

Det man kan välja att visa på varje projicering är (på eller av):

Kvalställning, main
Kvalställning, classic
Poäng per spel, main
Poäng per spel, classic
Slutspelsträd, main (om det är inlagt)
Slutspelsträd, main (om det är inlagt)

På BPO (när vi fått allt att fungera) så justerade vi visningen lite under dagen. Initialt är det förstås intressantare med poäng per spel och framåt slutet är det ställningen som är prioriterad. Alltså körde vi först en projicering med båda kvalen på samt en för vardera spelpoäng - main och classic - för att sedan byta till en med ställningen i main, en med ställningen i classic och en för spelpoäng (både main och classic).

Inför SM ska jag klia Johan under hakan så vi kan få projicera ovanstående en och en konstant.


Edit

Just det - på SM är det också tänkt att inmatningssystemet (med scorehäftet) ska fungera vid start - vilket innebär att poängen registreras direkt efter dina två försök. På BPO "laggade" inskrivningen lite pga allt strul vi hade med FileMaker.
« Senast ändrad: oktober 06, 2009, 17:55:18 av INK »


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Barn / ungdom /junior-klass på SM ???
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jodå. Mer info kommer. Planen är två klasser i Junior-SM. Troligtvis en upp till 10 år och sedan en från 10 år till 16 eller 18.


Tags: