Frispel

sedan 2001

SM 2009 i Borås (27-29 november)

INK · 308 · 56550

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Antalet slutspelplatser i Classic borde varit minst 32 eftersom det var 112 deltagare, men pga av tidsbristen fick vi skära ner till förra årets system, trots att det bara var ca 70 deltagare då.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jo med tanke på tidsaspekten, 9 spel utan reservspel och risk för krånglande spel så var det nog rätt beslut.
« Senast ändrad: november 30, 2009, 19:27:53 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Citera
Får ursäkta lite för skicket på förströelsespel - jag hann inte fixa alla småfel - dessutom skulle det egentligen varit fungerande spel på alla platser enligt plan - dvs 10 till! Får åtgärda det till nästa gång om det skulle bli SM här igen.

Om du bara kunde sluta köpa in fler spel som inte varit shoppade på 15 år så kanske... :-P


PAG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 480
    • Visa profil
  • Stad: Rottne

PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Citera
Hur slutade själva tävlingen?


I förvirring?





Skämt åsido:

skulle vilja rikta en massa tack till en massa folk efter en mycket trevlig SM-upplevelse (jag hade lovat dyrt och heligt att ALDRIG göra om något liknande, men nu är jag inte lika säker längre).

Tack till allt trevligt folk som dök upp. Tack till Terminator som lärde mig vara ödmjuk när han prutade en tjuga. Tack till Leffe som jobbade bra i Classic. Tack till Buddha som tjatade på media. Tack till Callebe som är så entusiastisk i sitt självpåtagna arbete med excelfiler och tävlingsadministration. Tack till Småros som outtröttligt grejar med FileMaker-system och dessutom kommer med bra idéer och om han har tid så lägger han in en massa scores. Tack till Kjell-Kossan som gick omkring med sin live-kamera-droppställning en hel massa (hur många lyckades du dra omkull med förlängningskabeln? ;-)) Tack till CC som på sitt sedvanligt obstinata sätt tog sig ton och skötte informationen utan PA. Tack till APB som bjöd på underhållning och publik(?)frieri i semi och final. Tack till Joe som lyckades smälta den diskuterbara uteslutningen ur classic-slutspelet och kom tillbaka till huvudtävlingen. Tack till Señor Söderpalm som ryckte in och jobbade hårt under hela fredagen (tack också till JEE som hjälpte till där – även om han sedan belönades med ett klassiskt silver). Tack till Tolvan som gjorde det han gjorde i sekretariatet. Tack till Kjell-kossan för idogt putsande inför tävlingen. Tack till JG som jobbat duktigt med inställningar och fixar innan och under tävlingen. Tack till Råttan som barnvaktade duktigt och tålmodigt. Tack till duon Leffe-Bally som inte gav upp hoppet om Hotdoggin'). Tack till Per Martinsson som fixade hemsidan. Hm... tack alla som jag glömt att nämna vid namn.

Sist men inte minst. Tack till han den där INK för att han är så pantad att han lyckades driva igenom detta på egen hand, för att han klarade sig utan mig på fredagen, för att han inte är död än och för de vita prickarna som  svävar framför mina ögon och lyser upp min tillvaro.

...att editeras...
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Nu är det dags att vi undersöker hur många flipprare som är vänsterhänta. Har ingen aning om hur det ser ut i allmänhet men shit vad många vänsterhänta som signerade scores i Classic-kvalet när jag jobbade. :-)

Absolut inget ont om detta nu – jag funderade tvärtom på huruvida det skulle kunna vara en kvalitet när man spelar flipper.
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Där sa du något.. jag är högerhänt, och spelar som en kratta.


Rat

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Dalsjöfors
Citera
Särskilt tycker jag att det var kul att tävlingarna i år hölls utanför Stockholm och Göteborg, samt att de yngre förmågorna fick vara med. Bra och troligen ganska ouppmärksammat jobb där av de som höll i den biten (RAT mfl?).  


Tack BUD!
Man måste ta tillvara de nya talangerna ;-)


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
För att svara på PAGs fråga klipper jag in följande från stpb:

SM 2009 är avgjort!


I huvudtävlingen med 171 deltagare vann Jörgen Holm för andra gången efter ett avgörande på Medieval Madness.
Silver till Per Holknekt, brons till Jorian Engelbrektsson och fyra kom Patrik Bodin.

Guld i classics gick till Mats Runsten.
Silver till Erik Erlandsson, brons till Karl Broström och fyra kom Henrik Tomson.

Dubbelguldet gick till Jörgen Holm&Jorian Engelbrektsson efter final mot Henrik Hultin&Jonas Andersson.

Set the highscore på Jokerz! togs hem av Magnus Rostö och i enhandstävlingen på Elvira and the Partymonsters segrade Victor Håkansson.

Juniorklassen (11-17 år) vanns av Jakob Wikner, 12.
Det spelades även en miniorklass (5-10 år) där Gustav Bågmark segrade.

Grattis alla och tack till arrangörer för en kul helg!
(Se mer på www.flippersm.se)


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
PIG: Enligt wikipedia så är det normalt med att 4-11% är vänsterhänta. Jag gjorde en liten fråga på sthlmpinball och fått in lite svar:

Citera
Fråga:     "Det har väckts en teori på SFS att vänsterhänta skulle vara onormalt överrepresenterade bland flipperspelare. Alltså undrar vi nu om du är höger eller vänsterhänt"
Antal röster:    47
Jag är högerhänt    85 %
Jag är vänsterhänt    11 %
Jag är ambidext    4 %


Alltså ligger det bland dessa 47 inom det "normala"
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
REC: Ah! Där ser man. :-) Tack för undersökningen.

Jag ska förresten lägg mig i hårdträning inför nästa SM så att jag är bättre rustad för att ge dig en match då. ;-)
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag saknar kvalresultat på båda tävlingarna på SM-sidan, samt resultaten från båda slutspelen.
Jag vet fortfarande inte vilken slutplacering jag fick i huvudtävlingen.
I Classic chokade jag totalt, så där vet jag var jag hamnade, men inte hur andra som spelade i slutspelet.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås

johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har skickat resultattabeller vidare till Grandelius, så det dyker upp på hemsidan så fort han hinner/orkar. Jag skulle ju rent teoretiskt kunna lägga ut tabellerna på nåt annat ställe också, men jag tror inte jag hinner (dvs orkar).
Det är lika för alla


Tags: