Forum > Hårdvara

WPC-S problem.

<< < (2/4) > >>

LOP:
Det känns väldigt märkligt med pulserandet tycker jag. Har tyvärr inga ideer men tycker ditt resonemang med U14 och U18 låter vettigt. Tänkte först säga att det kan väl inte vara security eller gamerom men just pga pulserandet låter jag nog bli... du måste i alla fall skriva vad felet var sedan!

CKR:
Har du testat att manuellt påverka alla switchar för hand, och sett att de fungerar i switch edges-test?
Om inte, så hade jag demonterat kontakten J127 med matningen till drop-target spolen på power-kortet, för att få lugn och ro. Satt tillbaka J206-J209. Startat spelet och gått till test->switch edges. Sedan påverkat alla switchar med handen och sett så att de fungerar, och att de inte påverkar mer än en switch i matrisen.
Det kan ju vara så att spelet vid start förväntar sig en switch-signal att drop-target är uppe (Så som JG också är inne på.) och har den inte signal skickar den en spänningspuls till drop-targetens spole.
När du drar ur kontakterna till switcharna kommer ju spelet inte heller att få någon signal från någon switch.

Ta gärna ett kort på dmd:n hur switch-matrisen ser ut i test->switch edges, för visst borde du ha fler stängda switchar än bara 24:an. Ex.vis opto-switcharna.

MAC:
Okej CKR, förstår då hur JG tänker. Testar ikväll o återkommer!

MAC:
Okej, får ta på mej dumstrut.  ::)  Tack LOP, JG & CKR. (JG mitt i prick, armen var av, läste för dåligt och tänkte mer på bladet till switchen).
Tog bort ett tidigare inlägg då polletten trillade ner framför tv:n  :)
Då jag bytt transistor och fördrivare (lilla transistorn) så tyckte jag att jag var smart och testade utgången på J127-9 med en krokodilklämma på ena slingshoten istället för på drop-target assamblyn då den knackade på samma sätt.
Lösningen: framför tvn kommer jag på att inget sluter switchen när targeten är upp eller på slingshoten. Det första spelet gör när man sätter på det är att ta ner targeten om den är uppe. Armen på den lilla spolen som ska peta ner targeten är bruten och borta. Så antagligen har transistor gått och spolen bränts pga att den konstant har försökt ta ner targeten även i attract mode.

Typ när armen brutits och spelets slagits på hos en utställare har antagligen spelet försökt ta ner targeten tills spole och/eller transistor gått. Låter det troligt?

Med facit hade antagligen felet varit löst med byte av Q43, Q44 och spolen!!!

Trasig arm som tar ner target och spolen.


Hel arm från free-play

INK:
Tänk på att armen finns för vänster- eller högermontage när du beställer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion