Frispel

sedan 2001

Dirty Harry / Trap Door

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ni som vet - när ska kulan ner i Trap Door? I min programversion (LX-2)  finns inte Load Gun som Skill Shot så jag kan inte testa där om den funkar. Får felmeddelande att den är Stuck Close, men i Solenoid-testet funkar den fint.
« Senast ändrad: juni 21, 2008, 03:04:05 av INK »


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Kulan ska ner i trap door när man väljer Load Gun som skill shot och när man startar Crime Wave skjuter spelet upp kulor i trap door så länge man har ball save.

Kör med samma rom som du och jag har alltid Load Gun som val på skill shotet. Kan det vara så att trap door inte är använd på så länge att spelet tror att den är paj. Har för mig att jag också har fått det felmddelandet nån gång utan att det har varit ngt fel på prylarna..

Lite underligt att du inte får välja Load Gun på skillshot. Vet ej vad det beror på.
« Senast ändrad: juni 22, 2008, 19:53:32 av Peron »
I´ll be back!


bla

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 535
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
det är som per säger

när den tror att den inte funkar så försvinner "load gun" ur valmöjligheterna

kan jämföras med kanonerna på sttng


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jo, så långt har jag också tänkt, men varför funkar den i test men inte i spel.

Är det den logiska styrningen av den som är kaputt, men "strömmen" funkar bra?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Kan tillägga att Trap Door Test funkar utmärkt. Behövs det kanske något för att spelet ska fatta att den funkar?
« Senast ändrad: juni 23, 2008, 01:44:49 av INK »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Weee!

En Factory Reset och nu fattar den att Trap Door funkar igen. :-D

Ska bara avmagnetisera kulhelvetena nu...
« Senast ändrad: juni 23, 2008, 01:58:04 av INK »


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Gött att du fick ordning på det :)


Men wtf?: "Ska bara avmagnetisera kulhelvetena nu..."

Är det du som skämtar aprillo eller är det jag som är lite retard?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Retard.

Det finns tre problem med bolltråg:

1. Äldre modellen utan gummidämpning lider av sönderskakade optos som glappar och får tråget att spotta ut kulor lite då å då eftersom det inte indikerar kulor på rätt position.

2. Med tiden bildas det små gropar där kulorna ligger och till slut blir de så djupa att kulan stannar kvar istället för att rinna ner till position 1. Då kan det bli ballsearch fast kulan runnit eller ännu värre - multiboll med för få kulor - eller utan att man får nya trots att ball save är aktiv vid drain.

3. På spel med magneter blir kulorna ibland magnetiserade och "håller ihop" i bolltråget eller fastnar på magneterna om kulan rullar förbi långsamt. I bolltråget uppstår då samma sak som under punkt två.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Ok, retard I am ;-)

Natürlichen följdfråga då:
hur avmagnetiserar man flipperkulor, behöver jag köpa en anti-magnet på p4p?

Edit1:
Finns faktiskt en anledning till att jag frågar, jag fick bonka lite på mitt magnetiserade TZ häromdagen för att spelet skulle känna av en drainad kügel som låg på sned i bolltråget.

Edit2:
Eventuellt är jag dubbelretard nu eftersom jag lyckats trixa över en mjukvarutråd till att kännas lite mer hårdvaru...
« Senast ändrad: juni 23, 2008, 13:40:31 av KO »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Dubbelretard. Dessutom har du fortfarande GC på mitt Congo. :-P

Du har det gamla bolltråget i TZ, det verkar klara sig från gropar så magnetiserade kulor låter som ett troligt problem - men då ska de hångla med varandra - inte bollskenan?

Jag har en avmagnetiserare hemma (för bandspelare etc) - den kanske funkar? Ta med kulorna på måndag så testar vi.


Edit: Jag stoppade i nya kulor i DH så jag vet inte om det funkar än.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Aijt, dubbelretard då.

Jag tar med några kulor på måndag, den vita keramikkulan verkar dock ha avmegnetiserats av sig själv på något mystiskt sätt så den struntar jag i att ta med ;-)

Mongo från Congo är ett skönt spel som kräver lite extra av spelaren för att låta sig tämjas :-)
« Senast ändrad: juni 23, 2008, 16:17:23 av KO »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Då kan den vita kulan vara kaputt - köp en ny.

Yeye, då får vi se hur du klarar Mr Callahan på måndag. :-P


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
Det finnes kulor som inte blir like magnetiska som andra. Dette beror på hva kulen er tilverkad av :)

Se feks. kulorna de saljer hos p4p

"(..) Because of it's carbon steel composition, it resists magnetism better. "