Frispel

sedan 2001

Värsta skottet?

Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Lite låg aktivitet på forumet fick mig att fundera ut en ny tråd...:-)
Mycket av det som skrivs här är inte viktigt, men ack så kul att diskutera.

Varje spel jag spelar får mig att jämföra allt med mitt "hatskott".
Inget "hatskott" för att det ger mig någon större drainrisk, däremot för att det kan krävas så oändligt många försök innan jag sätter det...
Jag pratar förståss om catapulten i Medieval Madness.
Inte den varianten där man får en gratisträff från H.slingshot...utan den där man försöker träffa klockrent med H.flipper.

Finns det något svårare skott?;-)

Stefan


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag vet inte om det är bara jag som har problem med det, men Vaulten (?!) på TAF har jag aldrig lärt mig att träffa.

Spin-skottet på SS är lite av ett hat-skott också. Där är det ju dessutom stor drain-risk om man missar.


Darklord

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Rolvsøy

Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Darklord: Håller med!
Pinballark: Håller med dig med!

Ett misslyckat försök på katapulten i MM är ju inte direkt farlig, men en missad Dead End på TZ kan ju orsaka både det ena och det andra!

Sen kan man ju vända på det också: En klockren träff i katapulten, med tillhörande "Klong!" från switchen är ju skön, men den slår ALDRIG känslan när kulan helt spikrakt glider mellan bumprarna för att skaffa en Dead End till dig!

Enligt mig asså...:-)

M


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Stolen på TAF om man nyss bytt gummin på denna. De som spelade vårt exemplar på SM vet vad jag talar om...


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Final Draw på World Cup måste vara ett av de värsta skotten någonsin.

Start mode/EB på Shadow är inte heller särskilt lätt att träffa men inte alls lika farligt att missa som ovanstående.

MB/EB skottet på DM kan vara mycket frustrerande, (vilket syntes på Flipper-SM) det absolut värsta är ju att hälften av de få gånger man lyckas träffa så sätter sig inte kulan i scoopet.
Född med tur.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ni har nog redan fått med de värsta redan. Här dock några till:
Vulkanen på Congo är inte helt enkel (mellan bumprar precis som i TZ)
Mittenrampen på T3 är klurig. Kulan vänder ofta  halvvägs.
Högerloopen på ToM när man verkligen behöver den...


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
EB-rännan på SS brukar vara svår, särskilt när EB är tänd... Samma fenomen har jag upptäckt på mitt DM - med både multiboll och EB tänd (och gärna Explode hurry up) krymper bredden på vänsterloopen till 1,002 bolldiametrar.:-D

Sen hör även jag till de som aldrig fått kläm på vault-skottet på TAF. Jävligt märkligt egentligen!

Vänsterloopen på TZ är inte heller så lätt, tackolov behöver man inte använda det skottet särskilt ofta (möjligen till Spiral awards, men då är det bättre att gå för dubbla robotar i rampen imho).

Till sist: Creature-rampen under MB på CFTBL. Svårt att orka hela vägen upp och följden av ett för svagt skott är en 50%ig SDTM.
Gustav GillberG
+46 709826701


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Jag håller med om många av dom ovanstående. En doldis är den som MCR tog upp...högerloop på ToM när man behöver den. Inte så farlig att missa, men på de ex jag spelat kan det ibland krävas 4-5 försök innan man nitar det...

Sen vet jag inte om det bara är jag, men jag har grava problem med att träffa captive ball på IJ... :-o


larson

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
IJ captiveball är SVÅR!!! Jag har nog aldrig lyckats fly från Castle Grunewald, trots att det endast kräver 3 träffar. ( Och då har jag bra drag i vänsterflippern. ) Faktum är att den nästan är lättare att träffa med högerflippern, även om man då löper risken att kulan smiter in bland bumprarna. )


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nytt svårträffat skott i GGG-buketten: B-rampen (den i mitten) på T3. Kräver en perfekt träff i den smala ingången för att orka runt hela vägen.

EDIT:
Disclaimer: Kontentan i detta inlägg överensstämmer till både innehåll och argument med åsikter tidigare framförda av skribenten MCR. Övertecknad vill på intet sätt förringa MCR's flipperkunnande eller förmåga att upptäcka hur ett rampskott stannar och vänder halvvägs.
*bockar sig djupt och skrapar med foten*
« Senast ändrad: december 09, 2003, 09:26:03 av GGG »
Gustav GillberG
+46 709826701


hansj

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
  • Stad: Trondheim
"Air Raid" på JD er jo ikke helt enkel heller, selv om konsekvensene av en miss ikke er så helt store.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Slarvläsare GGG: "Mittenrampen på T3 är klurig. Kulan vänder ofta halvvägs." skrev vi ju ovan.

Är sedan några dagar böjd att hålla med FEZ om Vaultskottet på Addams när magneten är på. Helt sjukt vad kulan byter riktning!


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
MCR: Helt rätt! Det hade nämnts tidigare. Mitt förra inlägg är nu utrustat med en disclaimer.;-)
Gustav GillberG
+46 709826701


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Tags: