Forum > Flippersnack

Irriterande fel

(1/2) > >>

LDK:
Vilka fel på spelen tycker ni är mest irriterande när ni spelar flipper?


Jag har en "favorit": Inlaneanslutningen till flipprarna och själva flippern är inte i jämnhöjd vilket gör att kulan hoppar till när den rullar ut på flippern! Så jäkla irriterande och det blir klurigt att få in någon träffsäkerhet. (Kolla in Stefans skiss för att se vad jag menar)

Stefans skiss

Borttagen:
Jag tycker att en kickout som skickar kulan SDTM står rätt högt i kurs i det här sammanhanget.

Spelade Monster Bash igår. Två av tre kulor skickades SDTM från den där kickouten strax till höger om mitten "loopen". Den tredje rann via en räddning som uppstod efter att kickouten skickade kulan nästintill SDTM. *meeeh*

Frustrationen blev 100%:ig eftersom det inte går att nudga spelet alls. Inte en varning så långt ögat når.

Replay Hunter:
Jeg synes at en kickout som ikke funker som den skal, er mer irriterende! Man ser at kulen rinner ut, men ser samtidig at kickout er "lit". "Phew" tenker man, men på et eller annet vis klarer ikke kickout å "kicke out" kulen, den bare holder den oppe et øyeblikk før den slipper kulen ned outlane.  :-(
Falske forhåppningar kaller jeg det. Opplevde dette spesielt mye på WW på location.

Samtidig blir jeg litt "snurt" når jeg skyter kulen bare halvveis opp i left-ramp på TZ, og den kommer tilbake i dobbel hastighet SDTM. Da blir man "parkerad".

LDK:
Kickouts som går SDTM är GRYMT frustrerande! Det håller jag med om. Vet att det finns folk på RGP som avskyr och bojkottar alla spel med kickouts tvärs över spelplanen, som ex MB och AFM.

Replicant:
Det absolut mest irriterande är väl ändå veka flipprar? Finns inget värre än att se en (i vanliga fall) perfekt rampträff rinna tillbaks... *morra*

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion