Frispel

sedan 2001

24

GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Lyckades inte hitta någon existerande tråd för nästkommande Sternproducerade spel - "24" - så jag börjar här.

En pressrelease gick tydligen ut häromdagen, den finns återgiven på den inofficiella Stern-myspace-sidan:

Citera
   
STERN Press release 24 pinball coming !
STERN PINBALL, INC.
PRESS RELEASE
....
February 4, 2009-Jack Bauer is back, but this time in Stern Pinball’s new 24™ pinball machine.  Designed by Steve Ritchie and Stern’s engineering team, Stern Pinball takes FOX’s hit television show and turns it into one fast-paced pinball machine that will excite both operators and homeowners.....
 ....
The 24™ pinball machine incorporates both action and storyline elements from the 24™ television show, which is now in its 7th season.  The new season began on January 11, and is shown Mondays at 9PM EST on FOX.
 ....
The 24™ pinball contains original speech by Mary Lynn Rajskub, who plays Chloe on the television show.  The pinball also offers speech from the television show, as spoken by Jack (Kiefer Sutherland) and Chloe.
 ....
The 24™ pinball machine playfield features: 1. a Suitcase that holds and releases pinballs for multi-ball play; 2. a Sniper House that opens to reveal a bullet-spraying terrorist; 3. an exploding Safe House that one can shoot the pinball into; 4. several single Sniper Drop Targets that can both obscure and free up playfield shots; 5. and lots of multi-ball action.
 ....
Pinball Hall of Fame artist Kevin O’Connor created the artwork, and Ken Hale did the sound.
 ....
Gary Stern says, “24™ is the hottest show on television right now, and our game lives up to its reputation.  24™ is both challenging to the expert player and easy to understand by the casual player.  We are very proud of this game.”
 ....
The 24™ pinball machine will begin shipping in February 2009.
To get your 24™ pinball machine, contact your nearest Stern Pinball distributor or retailer.  You can also contact Jolly Backer at 1-708-786-7039 or by e-mail at jolly.backer@sternpinball.com, or Shelley Sax at 1-708-786-7030 or by e-mail at shelley.sax@sternpinball.com.
 ....
To learn more about the 24™ television show, visit http://www.fox.com/24/.  To learn more about Stern Pinball, visit www.sternpinball.com.
24™ & © 2009 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.....
 ....
« Senast ändrad: februari 06, 2009, 02:20:20 av GUD »


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det har kommit upp lite bilder på Pinball News också.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Ledsen, så otroligt fult.

FAST DET KANSKE ÄR ETT HÖJDARSPEL - RENT SPEL- & REGELMÄSSIGT?

Varför kan inte STERN göra t.ex. vartannat spel med grafik typ WW eller IJ eller TotAN eller ngt annat som ser SÅÅÅ bra ut - varför?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
24:A!!Känns lite som den serien var passe för minst 5 år sen!Men men!Spelet kan ju vara bra!:-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Vilket bakglas!!:-o:-o:-o

Spelplansgrafiken påminner något om T3 , men upplägget vetifan.

Bakglaset lämnar ju permanenta skador på hornhinnan iaf
« Senast ändrad: februari 06, 2009, 09:27:13 av Sonar »


Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
stora öppna ytor på stern spel.. börjar tänka på WPT :-o.. men det ser inte ut att vara ett  "studsspel" ala POTC iaf.. looparna/loopen verkar inte gå direkt till slingshot.. så länge dom inte gör det så är jag halvnöjd... hoppas det är bra regler och lite flow i det också...


Malle

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hm... är helt ny på hela flipperfenomenet, men har kollat runt en hel del den senaste tiden.
När jag ser den här spelplanen så tycker jag att det känns enormt oinspirerat. Är det fler än jag som tycker att de gamla "handmålade" spelplanerna känns roligare än de här nya som ser ut att vara billigt producerade Photoshop-montage?
När spelplanen dessutom känns som 80% lampor... nja... Det kan som sagt vara kul att spela men inget jag skulle vilja ha hemma i lägenheten. ^^


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Hade jag fått gissa vad man skulle ha för gimmick på ett "24" flipper så hade jag sagt två stora (styrbara förstås!) digitalsiffror i bakboxen eller på spelplanen, men jag är tydligen en usel designer... ;)
Ola Rodenkirchen


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Citera
men jag är tydligen en usel designer...

Ingalunda, en rätt bra ide som skulle kunna kombineras med att man via uppdrag/olika kombosar/kluriga skott samlar ihop "pinnarna" som bygger siffrorna. Sedan när man skrivit färdigt "24" så smäller det till utav bara h***ete åsså startar en 24-bollars multi :-D


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det är iaf 24 rektangulära inserts på spelplanen, en kanske inte så djärv gissning är att nåt wizard mode tänds när man tänt alla. Jag kan läsa "safe house", "suit case nuke(?)" och "sniper" på de tre översta grupperna av inserts. Sniper borde ju vara skottet ute till höger, eller? Ser iofs ut som ett flygplan.

Själv tröttnade jag på 24 efter 2½ säsong, men ett mode borde ju vara "Patch the Call Through" för det är ungefär vad de ägnar sig åt på CTU 60% av tiden. De har all världens teknik att tillgå, men telefonerna har sladd... :-)

edit: Jag sätter en läggmatch på att kulan skjuts ur hålet på mittenvåningen av Safe House.
« Senast ändrad: februari 06, 2009, 13:58:16 av GGG »
Gustav GillberG
+46 709826701


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Visst ser det ut som massa targets+standups runt hålet uppe till vänster? Jag kan satsa en halv fiskpinne på att något av detta kommer vara ett riktigt nödvändigt skott och att det kommer att leda SDTM.
/KW


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Jag får Sega vibbar av sidearten+backglas.


WKD

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Men vad pysslar de med på Stern?  Som redan nämnts var bakglaset horribelt! Hoppas verkligen att det inte är slutliga versionen av det..

I överig verkar Stern (och de andra när de fanns) missat hela grejen med LJUD!

Ta bort ljudet på vad spel som helst och det blir skittråkigt! Det finns en anledning att spel som Dance Dance Revolution, Sing Star och Guitar Heroes har slagit så hårt men det fattar inte flippertillverkarna.

Ett nytt spel med massor av musik och en blandning av DDR,GH skulle vara en killer som kanske tar flipper tillbaka till spelhallarna!


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Pinball News har nu (via The Korn) bilder på prototyp-24.

Här är The Korn's kommentarer (som Svante fiskat upp):
Let's see, some observations in stream-of-consciousness order...

The software is basic at this point (the major version number is zero
after all) but there's enough there to have fun with it.

It's a pretty darn fast and flow-ey game. The orbits orbit cleanly (I'm
lookin' at *YOU*, CSI) and both ramps flow back to the flippers pretty
quickly. Add in the drops stopping the ball 'earlier' than you think,
and it's pretty fast.

No opinion on the music (bar too loud), has some lines by Jack but most
are by Chloe.

The safe house has a saucer that kicks the ball back at the right flipper
almost General Yagov style. That same saucer can be used during
multiball to park a ball. While parked, you can hit jackpot shots for
double jackpots, a-la Shadow. The suitcase can also be used for this
purpose, leading to higher jackpot multipliers.

For suitcase supers, start multiball, then stuff all the balls back into
the suitcase. That lights supers on the left ramp.

EVERYTHING can be stacked. It's possible to *simultaneously* start
suitcase multiball (3-ball) and sniper multiball (2-ball) on the same
shot, which starts both and gives a 4-ball multiball. While in multiball
you can qualify and start other multiballs. (Though I don't believe you
can re-qualify *the same* multiball you have running. So no replenishing
suitcase by re-qualifying and re-starting suitcase. Gotta look for a
different multiball.)

What's not clear from the pictures Martin posted (but will be once Ken
gets the full set up) is that the suitcase opens and closes in addition
to being a ball lock. Certain modes (qualifying the suitcase) the game
will prop the case open so you can see the locked balls, while other
times (such as when going for suitcase supers) it'll close the case and
hide them from you. This can lead to the situation where you've parked a
ball in the suitcase, forgotten about it, drained your last active ball,
and then all of a sudden a ball rolls out of the suitcase. If you've
walked away in the meantime, sucks to be you. :)

The 24 modes right now don't do a hell of a lot. And by hell of a lot, I
mean anything. The inserts light and you can collect them by hitting the
24 shots, but it's all on the order of "collect 24 award 4". Whee.
(remember, we're talking about version 0.52 here.)

Save the President and Master Agent don't exist as modes yet.

Also I made a mistake while taking pictures, and didn't get a picture of
the stop post on the left ramp return. Thankfully, it's apparent that
(person to remain nameless) is no longer working at Stern, as the left
stop post is RARELY used. (...and that's a damn good thing!)

The sniper stop post is used a bit more often, but not to an annoying
extent. Kind of like the stop post in POTC; it flips up when you nail
the sniper to start multiball but otherwise has the good sense to stay
the hell out of the way. (Praise the lord! :) )

I wouldn't call this a game for the grand master players out there, or at
least not yet with what's there. What's there is good, there just isn't
*enough* of it. But my opinion of what's there so far is that it'll be
REALLY good for the sucky-to-medium players.
Gustav GillberG
+46 709826701


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
« Senast ändrad: mars 12, 2009, 21:38:00 av JMX »


Tags: