Frispel

sedan 2001

Special Force - Keypad fel???

H.Bogart

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Nu äntligen har jag tagit tag i mitt felande SF.
Efter mycket felsök, div. kontroller och batteri byte så har jag konstaterat att felet är på mitt keypad eller något efter keypadden...?? En manuell kontroll är gjord enligt pinrepair.com och felet är på row 15 och switch 3, 6, 10 och 13...dvs "Game", "Keybd/Clr" "0" och "Enter" knapparna. Jag kan alltså inte komma in i spelet med "Enter". Jag kommer inte åt "credits" eller något annan del  i spelet och det är därför som jag inte får i gång det.
Finns det någon på detta forum som råkat ut för samma sak? Hur löste ni problemet??
Någon snäll person där ute som kan hjälpa mig med tips & trix för att få igång mitt SF?

Tacksam för all hjälp som bara går att få.

//Bo-Lennart


H.Bogart

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Glömde fråga om det skall sitta någon diod på den högra "Rocket launch"-knappen?? Innan spelet började leva sitt egna liv så kunde spelet visa vad man skulle göra genom att trycka just på denna knapp. Det gör den även nu...men utan ljud???
Någon som vet?

Tacksam för hjälp.

//Bo-Lennart
« Senast ändrad: november 22, 2008, 17:05:09 av H.Bogart »


H.Bogart

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Keypad-problem!
Nu är jag ännu mer förvirrad....Efter div mätningar så kom jag fram till att Game och nollan fungerar till och från medan CLR och Enter är stendöda på keypadden....även döda om man gör en manuell koppling direkt på kabeln. Så...jag har alltså en keypad som delvis fungerar och ett CPU kort som inte tar emot vissa signaler från keypadden. Dock vet jag att jag har signal fram till benen på U8 och U7......men var kan då felet vara????

Hjälp!!

//Bo-Lennart


H.Bogart

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Jaha...det var så enkelt som total härdsmälta i keypadden. Man kan ju bli gråhårig för mindre.

2h och modifiering av ett telefontangentbord 4x4 från ELFA....totalpris 134:-.

Ett tips för er som ingen keypad har..:-)

//Bo-Lennart


Tiltarn

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
  • Stad: Ljungsbro
Bra tips!

Jag har precis införskaffat ett 6803-spel, Strange Science. Har inte haft samma fel som dig dock, mest irriterat mig på att gissa art.nr på reservdelar. Manualen visar ganska dåligt och delarna står med Midways reservdelsnr. Tänkte skicka efter Bally's reservdelskatalog från 87, där ska dessa saker framgå bättre.


zimex

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: Åtvidaberg
Intressant med telefontangentbordet. Mitt tangentbord glappar och beter sig så funderar också på att göra nåt åt det.
Vore intressant om du kunde dela med dig lite om hur du gick till väga när du bytte tangentbordet, bilder e.t.c.


Tags: diod  cpu   switch  switch