Frispel

sedan 2001

Flippertävling i Malmö!

MB

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Interpool tillsammans med JukeboxJanne kommer att anordna flippertävlingar med start lördagen den 25 oktober. Starttid för kvalspelande blir troligtvis mellan 12:00 och 14:00.
Tävlingarna kommer att ske i Interpools lokaler i centrala Malmö (Stora Nygatan 19). Interpool är ett skönt ställe med fullständiga rättigheter, gott om biljardbord, dart, FLIPPER, arkadspel, black jack, restaurangdel och skönt barhäng.
Normalt är fyra flipper utställda, men under tävlingarna kommer minst 12 – 15 spel att finnas tillgängliga.
Tänkt upplägg är en startavgift på 150:- där alla intäkter går tillbaka i form av vinster. Jukeboxjanne kommer även att putta in en eller annan spelplan + backboxglas.
Tävlingsmaskinerna kommer att stå på freeplay, möjligen de andra också, vet ej i skrivande stund.
Hur tävlingsmomentet kommer att se ut kan säkert Janne svara på.
Interpool kommer att ha en särskild flippermeny bestående av prisvärd pilsner/alkoholfritt och tilltugg/middag.
Ordinarie lineup är MM, MB, SS och WCS. Janne kommer att sätta upp fler av sina fina spel, bland annat CC, RS, TOM och ytterligare ett MM. Jag kommer att bistå med AFM och SS.
Om ni har möjlighet att ta med egna spel kan säkert transport och bärhjälp ordnas.
Åldergräns för arrangemanget är 18 år.

Trevligt om ni som känner att detta är något man inte kan missa skriver inlägg. Bra att veta något så när hur många som kan tänkas dyka upp. Om ni även har spel som kan användas är det ännu bättre!

Förutom lördagen den 25 oktober kommer tävlingar att ske lördagen den 6 december samt lördagen den 31 januari. Om detta slår väl ut kommer tävlingarna att fortsätta.

Väl mött// Mattias
Proud Member
Öresund Pinball


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Trevligt initiativ! Som vanligt är den jobbiga biten transport och justering av spel. Är det bara löst så sitter snart det administrativa där det ska. Kolla gärna här om ni behöver hjälp med bra Excel-filer etc för spelsystem och sådant.

Interpool ser alltså det som ett tillfälle att få in lite mer betalande mat-/dryckgäster och andra potentiella kunder på lördagsförmiddagarna?

Då dröjer det inte länge innan Skåne fixar sin PMO/BPP/BPO-motsvarighet? :-D

Lycka till!


Fredrik

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Furulund

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Bra initiativ, men kvaltiden verkar vara i kortaste laget.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


tomas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
Typiskt skall skriva högskoleprovet den dagen.
Ser framemot den 6 december. Hoppas cc är är med då har aldrig spelat det eller cv för den delen.
Lycka till!
« Senast ändrad: oktober 02, 2008, 09:37:32 av tomas »


MB

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Den tid (12:00 - 14:00) som är angiven är inte själva kvaltiden, utan skall ses som den tidsrymd du måste dyka upp på för att vara med i tävlingen// Mattias
« Senast ändrad: oktober 02, 2008, 10:58:56 av MB »
Proud Member
Öresund Pinball


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

W0L

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Mamlö

Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Hej alla glada
Som svar på hamburgerfrågan kan jag meddela att vi kommer att ha köket öppet under hela dagen och jag kommer att ha ett erbjudande med bl.a. våran inte för malmöborna helt okända Interburger.

Stefan


PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Bra initiativ Mattias! Jag deltar den 25 oktober.

Jag tror PAL efterlyser möjlighet att tävlingen ska påverka flipperrankingen. Vad krävs för att den ska ska göra det?

/PAT


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Palle är otroligt hungrig på en topp-4 placering på whopper-sweden rankingen märker jag.
Född med tur.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nä, efter BPO ligger jag sexa i Whopper.se, och jag räknar kallt med att max tre av de fem ovanför är på plats samtidigt.

Däremot är jag hungrig på topp-20 i världen, och BPO tar mig till typ plats 21 eller 22.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Då tycker jag att the PAL ska ta räcerbilen ner till Lidde å nypa dubbla rankingpoint i classic å Main så är Batmangrabben hemma i toppen:-D


pud

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
  • Stad: södra sandby
.hej mattias jag kommer den 25,men fish and tales blir hemma. patrik i lund


Patrik

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 620
    • Visa profil
  • Stad: Landskrona
Tack för en trevlig Lördag.
Tycker att det funkade riktigt bra och ett extra stort tack till Janne och Mattias som ordnat detta. (och om det nu var fler...)

Början på ett SM kanske ?


Tags: