Frispel

sedan 2001

T-shirt nytt!!

Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Fick mina T-shirtar idag och kan bara instämma: Tjusfullt värre!
Tack till Stefan, Waltersson och Youssi för ett väl utfört jobb och bra initiativ!:-D:-D

En av tröjorna ska skickas till min flipperpolare i Frankrike så bli inte förvånade om franska turister skulle känna igen era vackra tröjor när ni poserar framför ert favvoflipper!:-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Min kom också idag med en hälsning ifrån Öland :-D
Snart undrar väll alla på lokala flipperhaket varför det går runt personer med "kosse t-shirts" på sig :-D.

Torbjörn: Har du kollat fransmannens (eller fransyskans) storlek innnan du skickar? :-P

/Flippy


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Flippy: Jodå, jag frågade om hans storlek "helt-apropå". Det ska ju bli en överraskning!:-)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Det enda man vill nu är väl att Torbjörn ska berätta för oss andra vad katten tjusfullt är för skum Tullingedialekt :-P


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Äsch, även jag använder ordet tjusfullt och jag kommer ursprungligen från Vallentuna (som är ungefär lika långt från Stockholm som Tullinge, fast åt andra hållet).

Jag hann inte hem från jobbet innan posten stängde, så jag är tvungen att gå dit i bar överkropp imorgon bitti istället. ;-)
Det är lika för alla


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Om man söker på order tjusfullt i google så får man en träff: "SDR - Sveriges Dragspelares Riksförbund". Det visar väl hur hippt det ordet är att använda :-D


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Hehehe! Klockrent detektivarbete Svante! :-D


TJUSIGA tröjor blev det... :-)



Någon som tyckte Large blev för litet? I så fall har jag en XL som jag kan tänka mig byta mot en Large. Låt mig veta i så fall.
« Senast ändrad: maj 21, 2003, 02:28:26 av LDK »


Don-Martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Det var trevligt att vakna i "morse"  Posten hade hunnit komma innan jag vaknade vid 11 :-D .
vad ser man i brevinkastet då?  jo ett litet brunt packet. :-)

det var bara att slita upp packetet och konstatera att den vackra T-shirten låg däri..  bara att dra på sig den på en gång och visa upp den för folk.. :-)  (den är ju för fin för att ligga i en garderob..)


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Ordet "tjusfullt" härstammar som alla andra sköna uttryck från tidningen Svenska MAD! (R.I.P.)

Chuckert!!


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Torbjörn! Svenska MAD är ICKE död! Pallra dig iväg till närmsta hökare och införskaffa ett ex vettja! =)

Och nu har jag oxå fått mina tröjor. Sitter faktiskt & glassar i den nu. Synd att man ska vara ensam på kontoret - inte så kul att glassa för sig själv. ;-)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Själv har jag glassat hela dagen och ska snart åka in till stan för att spöa Johan på flipper och glassa vidare :-)


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Hehe... Har redan behövt förklara kossan flera gånger idag på kontoret...

/J


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag fick också många beundrande blickar på jobbet idag (efter att jag tagit på tröjan).

Senare möttes Svante och jag i en CC-duell iklädda våra fina tröjor. Vi såg nog ut som "två forwards i ett rugbylag" för att citera Wille Crafoord.
Det är lika för alla


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Härligt att ni uppskattar shirtsen!

Innan det hela var klart så hade man ju sina funderingar om färgen var rätt på tröjan och om tryckets färger och placering...och om det skulle varit så eller så...

Det var ju onekligen en del snack här på Forumet om ifall kossan skulle vara fram eller bak, men slutligen så blev det majoritet på trycket fram.

När tröjorna sen slutligen avhämtades i två feta lådor, och den första shirten plockades upp för besiktning, spred sig ett brett flin över mitt ansikte!
Ingen Flipper-fan kan ju tycka detta är annat än snyggt.

Hur kul blir inte det på SM när "alla" har dessa på sig, då kan man inte längre tänka "aha..det var "johan" i den röda tröjan..."
Det blir som en enda husvagnssemester...alla i samma shirts och troligen många i jeans.:-D

Tack till er alla för att ni gjorde detta möjligt, utan er hade ingen av oss haft denna underbara shirt att få folk att rycka på ögonen åt.

Och ett STORT TACK till Mats Waltersson som hjälpte mig med att hitta rätt tryckeri och att få detta utskickat snabbt och smidigt!

KUL!:-):-):-):-):-)

Stefan


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Till er som skall till SM: Skaffa sånt däringa papper som man skriver ut på via datorn, och därefter stryker på exempelvis en SFS-t-shirt. Exempelvis en liten Highscore-tag på en ärmen. Då vet ni vem ni är...

:-D


Tags: