Frispel

sedan 2001

Ett stabilt spel

JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
En sak som jag länge gått och grubblat över är vilket flipperspel Dr Alban spelade hemma hos sig i ett program på tv3 för kanske 7-8 år sedan.
Detta var innan jag blev flipperintresserad på riktigt så någon titel på spelet uppfattade jag inte. "-Ett flipper hemma, stabilt!" tänkte man väl då, och så var det med det.
Men efter flipperintresset tog tag i en på allvar har man ju fösökt komma ihåg och räkna ut vilka spel man spelat och sett innan man började bry sig.

Doktorn har jag tyckt verkat vara en Data East-kille så titlar som Dödligt vapen och Last action hero har poppat upp. Men vissa titlar som Sega tillverkat kändes inte långsökta heller, tex space jam eller viper night drivin'. Eller någon av de titlar med den stora diplayen, för dom verkar ju lite halvkassa.

Många nätter har jag legat sömnlös funderandes över vilket spel det kunnat vara. Försökt tänka som alban, men utan riktig framgång. Har väl googlat någon gång i jakt på info samt funderat över att starta en tråd här på forumet, men livet kom emellan.

SÅ! När jag nu gjorde dagens första koll på blocket efter spel till salu, vad ser jag då? Jo ett fishtales som säljs av en "Alban" på Östermalm! På samma postnummer som dr alban är skriven! Och om man kollar noga på bilderna så kan man i bakgrunden ana ett foto som skulle kunna vara på "Friends in Need" och ett annat är omslaget till "It's my life". Detta måste vara doktorns spel!

Så, nu sitter jag här omtumlad, glad men samtidigt lite förvirrad. Förvirrad över att jag kunde ha så fel. Visst, fishtales är väl inte ett av de 10-15 bästa Bally/Williams-spelen, men det är ändå ett BLY/WMS spel, hur kan han ha valt ett sådant?

Min värld har vänts uppochned och jag vet egentligen inte om jag hellre skulle velat fortsätta sova i okunskapens väna famn än att ha fått ett sådant här bryskt uppvaknande. :-(

Blocket: Flipperspel - SE TILLFÄLLE


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Fan, du hann fyra minuter före mig med nyheten.
Undrar om han vill att man skall busringa honom på 070-7761000 i fortsättningen, verkar lite dumt att lägga ut sitt tel nr om han inte tigger om att bli trakaserad.
Play a real game, play pinball


Tags: