Frispel

sedan 2001

Färgade gumballs i TZ

PelleE

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Nu har jag äntligen baxat in mitt TZ! (Se bilder.

Spelet är i mycket gott skick och fungerar bra förutom några vanliga små-glitchar, t ex att kulan ibland studsar ut ur rocket launchern och "tippvagnen", men det ska nog gå att fixa.

Dock är jag lite fundersam över gumball-maskinen. På bilder har jag sett att denna förutom själva spelkulorna även kan ha en massa färgade kulor i sig på sidorna (bara som dekoration).

Min maskin hade inga sådana extra-kulor. Är det vanligt att de saknas? Jag minns inte hur det har varit på de TZ jag sett ute förr i Sverige.

Jag funderar på att stoppa i några riktiga tuggummikulor i gumball-maskinen, eventuellt efter att ha lackat dem eller nåt så att de håller och inte smular ifrån sig en massa skräp.

Finns det andra förslag? Små studsbollar, kanske?


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
De färgade kulor du har sett har lagts dit av ägaren själv och är ingenting som följde med spelet från fabriken.
Stefan Ljungströms sida The Pinballark tipsar om hur man går till väga.

F.ö. ser ditt spel ut att vara i bra skick, grattis! Tunnlarna under spelplanen ser dock ut att behöva sig en omgång Novus! :-)
« Senast ändrad: maj 05, 2003, 09:37:01 av Torbjörn M »


PelleE

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Aha! Då är det alltså bilder på "modifierade" TZ-maskiner som jag sett de färgade kulorna på. Men jag ska nog fixa något liknande själv.

Tack för länken. Jag har sett pinballark-sidorna förut men då missat sidan med dessa lysande tips.

Novus, ja. Nu när flippret anlänt så verkar det vara hög tid att införskaffa detta sägenomspunna preparat.
:-)


stax

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
  • Stad: Olofström
Jag beställde färgade plastkulor av Jesse Kujawa på Super Pinball Accessories
www.SuperPinball.com eller www.TZmods.com.

Kostade $17 med frakt, det tog ungefär en vecka att få hem dom.


Tags: