Frispel

sedan 2001

Batman - The Dark Knight

mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Jag tycker det ser skitcoolt ut:-)Vi får hoppas att det blir möe uppdrag å svårt:-D


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Här en spelplansbild till, kanske mer högupplöst (och trögladdad).
En bild till
« Senast ändrad: juli 21, 2008, 09:35:30 av MCR »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma

JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Här är ett kasst videoklipp på spelet in action. Kranen verkar lite cool faktiskt. :-)

TDK video


superpin

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Ett par lite bättre videosar: Video
Ola Rodenkirchen


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Och i den här RGP-tråden
börjar omdömen komma in så smått.
Antagligen lite svårt att avgöra med så tidig ROM-version som det är, men en fingervisning kanske?!
(IJ4 förstod ju alla som provade det direkt hur tråkigt det var t ex)
« Senast ändrad: juli 23, 2008, 14:25:50 av MCR »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Då har man provat på Batman då...
Ruggigt tidiga rommar, skjuta på plattorna som motsvarar figurer i filmerna gör ingenting, de 4 modesen funkar, men utan ljud/animeringar plus att jag tror att man inte får poäng alls för modes. Kranen har inte den minsta likhet med pajaseriet på junk yard, utan den sitter fast i en stenhård fjäder och gungar inte alls, utan skickar tillbaka kulan med en stenhård retur. Riktigt ball leksak! Jokergrejen är riktigt läcker, men den är bara kosmetika. Gungbrädan är däremot mest löjlig och ivägen. Svårt att ge ett rättvist betyg med såna tidiga rommar, men det är sköna skott och bra flow, så med bättre regler på plats tror jag att det kan bli en höjdare.


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Svante, var det med .6 rom? Läste att stern släpper 1,1 idag på sin sida.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Skulle gissa på .6-rommar. Och med tanke på hur mycket electrocoin suger så tvivlar jag starkt på att dom kommer att uppdatera. Dom verkar funka lite som Bad Luck, ställ ut nya spel och låt dom lira tills dom är tokkvaddade. Deras IJ som ändå är relativt nytt är tokskitigt och med svaga flipprar redan nu...

Men jag tror på det här spelet, skönt flow och bra multibollsregler. Kommer modes/wizardmodes/personerna på plats så det blir lite mer taktik i spelet kan det bli tokbra, som det är nu så matar man bara multibollarna och skiter i allt annat...för att det mesta annat inte är programmerat än :-D


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Ok låter spännande. Funderar på att ta hem ett men väntar nog tills jag hört lite mer mjukvaran!


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Såg att det fanns en uppdatering på stern sida nu. Tyvärr står det inte vad som skiljer den från tidigare ROM. Så jag antar att den de lagt ut nu är den första officiella.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Som spelet är nu så skulle jag inte köpa det utan avvakta romuppdateringar men som sagt så är spelplanen riktigt skön och med bättre regler kan det bli riktigt bra.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Och Stern har släppt en handfull romuppdateringar sista veckan och ligger nu på 2.0 så det verkar ta sig...



Tags: