Frispel

sedan 2001

T3 TRÅD!

· 72 · 7315

Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
Superjackpoten på T2 skiljer männen från pojkarna!:-D

Det är grymt när man lyckats fånga en(eller två!) kulor på vänstra flipper, håller den där och skjuter superjackpoten, skjuter in kulan som man höll på vänster flipper in i huvudet, fångar kulan som man precis tagit superjackopten med på vänster flipper igen, skjuter superjackpoten igen och så vidare.. det finns inget grymmare än när man trimmat in det ordentligt och plockar en 3-4(fler om man har tur) superjackpotar på rad. Det är gött de!:-):-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Haar aldrig lärt mig att älska T2 riktigt så jag får väll försöka avguda T3 istället ;-)
Olle du har mail.:-P

/Flippy


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Det största problemet med T2 är att "poängbalansen" mellan Superjackpot och ..eh.. allt annat är så skev. Möjligtvis går det att skrapa ihop 50M på en Payback Time, men det blir en förbannad massa rampskott för att få ihop de poängen.

Men, det kanske är kul om man inte ENBART spelar för poängens skull. Vill man ha mycket poäng så är det ju "bara" att dra igång Multibollar och stå och tråkhålla på kulorna.


Robbelibobban

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Finns en större bild på T3 (klicka på bilden längst ned), dock med censur på playfield.

Länk

Robban--


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Enligt Yancy så står nu T3 ute på sin test plats i Chicago nu.
Kan inte vänta på bilder.

/Flippy


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Min vanliga tur, missade betaspelet med 1 vecka :-( Iofs så ligger season ticket lååååångt utanför Chicago city, så det är tveksamt om jag orkat ta mig dit ändå...


Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Länkningsfunktionen verkar funka sådär. I varje fall:

http://www.3coinop.com/pins/t3.htm
« Senast ändrad: maj 21, 2003, 00:33:27 av Sponk »


RobbseBoy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Bro

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Det såg ju inte lite rörigt ut...
Är det bara jag som tyckte Arnoldhuvudet såg inte så lite corny ut?

Påminner nästan lite om No Fear i designen men en sjujäkla massa ramper och loopar att skjuta runt kulan i...


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
är länkfunktionen så svår att hantera ?
http://www.3coinop.com/pins/t3.htm

Är bara en gyllene regel att följa som man får reda på om man läser FAQ, inte börja ett inlägg med en länk.

jaja ...  

Spelet verkar fräckt. Läckert med stålramper men arnoldhuvudet kunde de gott ha skippat, om det inte fyller någon funktion i spelet (typ mer än homers huvud i TSPP). Men jag tror nog att det är ett spel man måste spela först för att kunna uttala sig, som med de flesta :-). Hoppas det har det sköna flytet som SR brukar få till.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
1. Arnold-huvudet såg groteskt ut!
2. Stålramper ÄR coolt.
3. Spelets layout ser ut som om man kört Terminator 2, No Fear och The Getaway i en mixer...
4. Hurry Up och Kickback(?)...Steve Ritchie-attributen är uppfyllda.
5. Lägg märke till target-formationen i backboxen. Tänk sedan skillshot-targets i föregångaren T2...
6. Hoppas ytterloopen är genomgående, i så fall är det en potentiell "Johnny Mnemonic-loop"...
7. Nu är det bara att vänta 3 månader tills spelet börjar säljas och det eventuellt kan tas in i Sverige. Hur många kommer det tas in tror ni?
« Senast ändrad: maj 21, 2003, 02:20:30 av LDK »


Don-Martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
nog kommer t3 flippret att komma till sverige förr eller senare..  kanske beror lite på hur populär filmen blir här..

Men simpson är ju populära och jag tycker att det verkar vara många som är intresserade av T3 så flippret tittar nig in..


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
LOL kolla på toppglaset RPG det blir ju nästan RGP :-P
Vilken fin logga Steve har fått :-D
Men spelet ser snabbt ut hoppas det är det också.
Men lite  rörigt men det rättar dom väll till.
Tror också att många plaster saknas eftersom det är hemliga scener ur filmen som dom inte får visa föränn filmen är släppt.

/Flippy
« Senast ändrad: maj 21, 2003, 09:30:02 av borttagen »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Efter att ha kikat lite mer på bilderna så är jag inte överförtjust i artworken på den nedre halvan av spelplan. Durkplåts grejen är hur snygg som helst på lådans sidor men ser förjävligt ut med den rödgula tonen som den har på spelplan. Nästan så att den delen av spelplan kan hamna i en annan tråd som är aktiv för tillfället (hemskt ful flipper). Men överlag så tycker jag ändå spelet ser snyggt ut och förhoppningsvis så ser det ännu snyggare ut i verkligheten än de gör på de här halvdana fotona.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Själv gillar jag durkplåten på spelplanen skarpt! Skön toning från svart till gult.
Lättöverskådliga lampinserts på spelets nedre del alá T2 och AFM.
Flashers på slingshotsen kan bli en cool effekt.
Arnoldhuvudet är inte bara groteskt, det är plastigt också!
Ytterloopen leder ju till tre rollover lanes, så det är tveksamt om den är genomgående. Kan ju iofs. fungera som på AFM (får man hoppas).
Får lite IJ-vibbar av den korta spelplanen. Ramper och annat börjar ju alla halvvägs upp.
Precis till höger om "silverskallen" sitter något som ser ut som en bollkanon som skjuter bollen mot höger flipper. Om bollen har samma fart som Itchy&Scratchy-kickout:en kan det bli en rejäl överraskning!
Till vänster om Arnie sitter ett Kickout Scoop, vart leder rampen från den?

Om nu bara Stern har åtgärdat sina klena flipprar så kan T3 bli ett mycket intressant spel.


Tags: