Frispel

sedan 2001

Vilka bilar rymmer flipper?

kniven · 477 · 134808

PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Vad gäller mina erfarenheter av Renault Scénic så funkar det bra med:

Modell: SCÉNIC (II)
Årsmodeller:   2004-2009

Den jag har är dessutom en Grand Scénic och man bör lyfta ur första baksätesraden.





Vad gäller Mégane-kombin så är den av följande typ:

Modell: MEGANE (I)
Årsmodeller:   1999-2003



Källa: Mekonomen.
« Senast ändrad: september 24, 2009, 15:00:27 av PIG »
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


avitech

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
  • Stad: torsby
ett Gillians island får plats i en Chrysler PT cruiser -01:a, om man plockar ut baksätet (räckar inte bara att fälla ihop det). i mitt fall fick jag plats med allt genom att förvara det ihopfällbara baksätet längst med  flippret i bilen.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Denna kväll har jag lastat ett 'The Shadow' i en SAAB 9-5 och det gick alldeles utmärkt att få in spelet och därefter stänga bagageluckan utan några som helst problem (massor med plats).

Man måste dock lösgöra backboxen på vä. och hö. sida (tar ca 3 minuter om man är långsam som jag) :-) Detta gör man FÖRE det man lastar spelet när spelet fortfarande står på benen (eller ligger ner). Spänn fast den lösa backboxen med 2 st. spännband, så sitter den fint fast mot kabinettet.

OBS! Glöm ej att fälla upp nedre delen av baksätet (sittdynan) framåt - FÖRE lastning :-D
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


cw

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1012
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Håller med föregående talare.

Det var i kväll andra gången som jag körde WMS/Bally spel i min Saab 9,5.
När det gäller höjden så är det så trångt att man får gå ut om man skall byta åsikt

Att tänka på dock, Stern är 3 cm högre så det skiter sig där...

Till dem som inte fixar att köra WMS/Bally spel i Saab 9,5 OBS Fäll ner backboxen :-D


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Får snacka med DIE om detta. :-D
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Efter allt klankande på BMW som flipper-transportfordon hade jag inga större förhoppningar om att jag skulle klara av att köra hem mitt nyinförskaffade TAF från norra Tyskland i en E46 touring (3-serien 98-04), utan att behöva lossa allt kablage och dela backbox & kabinett. Men se det gick utan att behöva dela på fler än de tre kontakterna nere i botten på kabinettet intill trafon för att få detta kablage något längre. Passagerare bör man dock inte ta med sig, för passagerarstolen var max framme, max uppe och max framåtlutad. Kabinett sköts så långt in på högersidan som gick, backbox lades på sida bakom kabinettet i ungefär samma lutning som bakrutan. Dock var jag tvungen att ta ut bottenskivan mellan bagage och reservhjul, så att backboxen kunde sjunka ner i detta utrymme. Backboxen delades också vid de 6 stycken skruvarna innen i backboxen ej nere vid de 2 lederna i kabinettet.

Men nästa gång tar jag nog frugans VW Beetle för att få lite spänning i vardagen.:-D
« Senast ändrad: september 29, 2009, 00:03:09 av CKR »
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vill här passa på att tacka 'kniven' för hans utmärkta initiativ att skapa denna tråden under SFS 'kritaålder' 2003-05-02 :-)

« Senast ändrad: september 29, 2009, 02:04:09 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Fint spel. Har du mer än bara toppglaset? :-)
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Japp, bilden ovan är förvisso inte på mitt glas - mitt glas är mkt finare och spelet, tja, nätan perfekt utan slitage eller annat skavank, men en fortsatt diskussion om det, bör tas via mail (då det inte passar i denna tråden).
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Nån som vet vilka spel man kan köra i denna?

Flipperbil?
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås

FREAK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 151
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Opel Vectra kombi -07 kan man nästan tro att är som gjord för att skjutsa runt spel i.....


JTR

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Rengsjö
I en Citroën C5 -07 får man in ett CFTBL utan problem.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Cocs, angående Chevrolet Suburban, så lirar alla årsmodeller.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
DAH

Uppdaterat.

Mera bilar att lägga till listan ovan (postad: 2009-09-23, 11:10:53)?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: