Frispel

sedan 2001

Beställa från marco?

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Nån som har erfarenhet?

Är det Standard shippingcosts?

fastnar det i tullen så man åker på moms o tullavgift?

Eller är denna bättre:

http://www.rtbb.com.au/catalog/shipping.php?osCsid=f8105f818873b453906314d56f1ef1ab

Jag tänkte beställa i slutet av maj om nån vill dela kostander med mig!

/Andreas
« Senast ändrad: maj 10, 2008, 14:19:06 av ADA »


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Frakten där beror på hur mkt du handlar, de brukar maila frakten i efterhand (Iallafall sist jag handlade)

Moms lär du åka på ja.


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag har beställt några gånger från Marco. Vad jag har erfarit så är deras standardfrakt 39 dollar med Fedex, då har du försändelsen på några dagar. Men om värdet på de beställda varorna är lågt och vikten ringa så brukar de skicka med vanlig post, tar då ca 7-12 dagar. Sist jag beställde därifrån kunde jag endast välja frakt med Fedex som alternastiv. Men då jag endast beställde proximityswitchar och fjädrar till diverter för ca 30 dollar så insåg de själva att det inte var rimligt med deras frakt. Så de skickade mina saker som inte vägde någonting med vanlig post för 15 dollar. Då var kuvertet frankerat med ca 1 dollar, resterande 14 dollar var kostnad för emballage och paketeringsavgift. Det är således inga problem att beställa därifrån, snabb leverans och de svarar på mejl och telefon.

Moms är inte alls säkert att du åker på. Det beror helt och hållet på storleken och värdet på din försändelse. Skickas det i kuvert (större vadderade kuvert) så brukar det slinka igenom tullen. Det är min erfarenhet i varje fall.

Men mitt tips är att du kollar med Ole på P4p i Norge. Saker han inte har på sin hemsida brukar han kunna fixa fram om det finns i produktion eller från gammalt lager. Det är bara att ringa eller mejla honom och skälla lite och säga till honom att nu får du faktiskt bättra på din service till oss kunder och ta fram den sak du söker. Har själv nyligen bett han ta hem en spole jag behöver till ett EM-spel, vilket han har gjort. Till en annan jag känner tar han hem flipperdelar som han inte lagerför till ett EM-spel.

När han ska ta hem saker han inte har på lager kan det ta ett par veckor innan han får hem det. Men det brukar gå rätt snabbt.

/MS


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag har fått hem mängder med småförsändelser genom årens lopp, och de slinker alltid igenom. Då det har varit större försändelser så har det fastnat i tullen ett par gånger.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: