Frispel

sedan 2001

Indiana Jones

MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Citera
Vi jobbar som f*n för att konkurrera med USA i pris på nästan allt, själv om vi har 30% mer i frakt sammanliknat med Marco, BAA och andra i USA. De tjenar 30% mer enn P4P på varje del de säljer pga frakten!!!

Det är möjligt att jag är orättvis nu, eller förbannad, jag vet inte. Men om man sparar en tusenlapp på att köpa spelet i USA...


Jag accepterar svaret men jag förstår inte varför en relevant frågra triggar denna typ av svar.
Driver själv företag och jag har svårt att se att jag skulle reagera på detta vis om någon frågade mig hurvida en fallande dollarkurs skulle påverka prissättningen på mina produkter.


mowitz

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Malung
Äsch gör en fegis och raderar mitt mest meningslösa svammel så slipper jag reta upp en massa folk :) Nä så allvarligt var det kanske inte, men det tillförde inte så mycket vettigt så jag nyttjar lite självcencur och tar bort smörjan så slipper ni ödsla tid att läsa det :)
« Senast ändrad: mars 18, 2008, 17:03:20 av mowitz »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag vill som alla andra, handla billigt och bra och när det är dyrare saker, jämför jag priser mellan olika ställen.

Jag tycker att Oles svar var utförligt och bra. Tänk på att Ole är norrman som faktiskt skriver på svenska och att det därför kanske kan bli lite felaktigt nyanserat, så att man kan misstolka det onödigt "kraftfullt".

Jag är övertygad om att P4P gör vad dom kan för att hålla så låga priser som möjligt - både på spel och delar, annars försvinner ju kunderna.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Waltersson:
Jag tror du missuppfattade postningen. Den var inte riktad mot dig på nåt sätt, mer som ett svar på själva frågan, och hur det faktiskt fungerar....eller inte fungerar :-D
Dessutom är jag ju norrman som forsöker att skriva på svensk! (Jo jag vet jag suger, men det är vel bättre enn Norska?)

Jag vet hur Gary tenker och varför han höjer priserna hela tiden. Mycket som de använder i sina spel kommer från andra land, så dollarn gör det dyrare förstås. Samtidigt gillar han inte att distributörerna skal tjena pengar på låg dollar. Han vill ha pengarna själv! De säger att alla EU spel är dyrare att tillvärka pga LED displayen osv. Samtidigt sparar de en massa pengar på att det inte behövs PSU board till DMD till exempel.

Det jag menade med formuleringen tidigare Waltersson är att jag blir förbannad på typ Pinballsales som säljer spel bara för att sälja så många som möjligt. Han har inte en jävla reservdel i lager, och går bak ryggen på Stern och exporterar spel som igjen gör skada på alla andra distributörer som Stern har utomlands. Samtidigt som Stern risikerar att få problem med EU då ingen av spelen som skickas från honom är ROHS godkända.

Vi hjälper kunder som har köpt spel andra platser. Om jag skulle sagt "nej vi vill inte hjälpa! Du får kontakta dom du köpte spelet av." Så blir det ju så att du som kund tycker att vi är några förbannade idioter, medan vi tycker att distributören slipper undan sina plikter som distributör.

Så ursäkta Waltersson! Ingenting var riktad mot dig. Jag är bara förbannad generellt om dan :-P
« Senast ändrad: mars 18, 2008, 16:55:41 av Ole »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Vad sägs om att återgå till att prata om Indiana Jones nu? Enligt uppgift har han italienaren plåtat en massa bättre detaljbilder som kommer att dyka upp på den här sidan "snart". Nu är den fortfarande helt tom...


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det sägs att Indiana Jones kommer att vara med på ASI-mässan i Las Vegas nästa vecka.
Det är lika för alla


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Stern startar produktionen av IJ mot slutet av April. Vanligtvis så tillvärkar dom export spelen först, men de skal smuggla inn en liten produktion till biografer innan exporten börjar.

Bilderna som kommer på sajten i Italien saknas mycket grafik detaljer då Lucas Arts inte hann godkänna mer innan prototypen blev skickad dit.


SNK

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
  • Stad: Ekero
Fasicken vill ha.
Hur länge brukar produktionen vara av spelen om man nu inte hinner få fram kontanter till april, när ca senast kan man köpa ett exemplar?


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Det beror nog lite på hur populärt spelet blir och sterns avtal ang licensen. Sterns tillverkning sker i productionruns, dvs dom gör ett par hundra spel av typ 1, sedan 2 sedan kanske 1 igen och sedan 3. Lite rörig förklaring? :-P
Jag tror inte du behöver känna dig stressad, kommer nog gå att köpa nib inom de närmsta 1-2 åren iaf (om spelet inte tokfloppar).


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Som JMX säger så är det väldans olika från licens till licens. Harley Davidson har dom till exempel tillverkat hur många serier av som helst, Simpsons har dom också kört en hel del serier av. Lorden kommer med stora sannolikheter inte att produceras några mer av, inte för att licensen har gått ut, utan för att leksakstillverkaren som tillverkade alla gubbarna på spelplanen har lagt ner tillverkningen och det skulle bli för dyrt att tillverka själva. Pirates var tydligen disney väldigt anala om licensen i vanlig ordning och skulle ha tokmycket betalt för att Stern skulle få förlänga licensen därav blir det nog inga fler där heller. Det är i alla fall så jag har hört det från lite olika källor och hur licensieringen ser ut för Indiana Jones eller för den delen kommande Dark Knight (batman) kan man bara gissa sig till...


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
haha, det var ju ingen jättekula som det såg ut som, utan bara toppen av graalen som bara verkar vara ett bumpertorn a la Simpsons cooling towers. :-D Skum grej med dom där captive kulorna som ligger på rad, är det nån sorts lockhistoria som släpper ut kulorna, eller är det nån variant på John Borgs tidigare instängda kula på Guns'n Roses? och vad är arcen? En stor ful låda eller en lock typ crate på Scared Stiff eller nån leksak som typ skeppet på Pirates som bara rör lite på sig och sen sjunker ner i spelplanen utan att ha ett smack med spelet att göra utan bara är kosmetika? Det lär väl förhoppningsvis visa sig, men det ser ut att vara rätt mycket stop-and-go över spelet utan överdrivet mycket flow.
« Senast ändrad: mars 19, 2008, 01:58:20 av Svante »


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
När kan man komma å testa spelet då Harta :-)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kan inte se de nya bilderna från jobbet pga webfiltret. :(
Det finns inte bilder på någon annan adress tro?


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Men för h-a MCR, man kollar väl alltid flippersidorna INNAN man går till jobbet? AMATÖR :-D


Tags: