Frispel

sedan 2001

Vad vänstrar du med ?

SimLego

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 175
    • Visa profil
  • Stad: Långviksmon
Alldeles för mycket.

Som mitt nick antyder, har jag spenderat en otrolig mängd tid och pengar åt ett fashinerande danskt system med plastleksaker. Dessa bytte jag dock bort mot mitt Big Indian.

Knåpar ihop meningslösa projekt med TTL-kretsar och lysdioder.

Programmerar i Delphi och C.

Tankar gamla SciFi-filmer. Tittar t o m på en del av dem.

Klurar på teologi och exegetik.

Letar papper som olika myndigheter efterfrågar. Denna sysselsättning upptar alldeles för stor del av min fritid. Hade nog kunnat undvikas om jag bjudit in TV4:s program Rent Hus, men de skulle antagligen börjat med att slänga ut mina kära flipperspel. :-o

Skriver debattinlägg i bloggar och internetfora.

Skriver musik och poesi ibland.

Slösurfar, även det alldeles för mycket.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hmmm...

DELPHI

Det var väl en antik stad i vilken det fanns ett orakel som bl.a. förutsåg "slaget vid Troja".

Inte visste jag att det var ett programspråk, men då har jag lärt mig ngt idag (också).
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


SimLego

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 175
    • Visa profil
  • Stad: Långviksmon
Jodå, eller är det kanske en programmeringsmiljö förresten? Språket är kanske Pascal. Delphi skapades för att hantera databaser typ Oracle tror jag. Eller nå't i den vägen. Det finns någon fyndig koppling till oraklet från Delfi är jag helt säker på.

Men för mig spelar det mindre roll. Huvudsaken är att jag med min ganska blygsamma kunskap kan skapa program som kan köras i Windows, utan DLL-filer och annat skit som Visual Basic gjort sig beroende av.


Tags: