Frispel

sedan 2001

sopranos fisk hål

harta_1

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
  • Stad: frövi
hejsan undrar om det ska sitta något gummi eller något som lungnar ner kulan längst in i fisk hålet nu gör det inte det och kulan vill gärna komma tillbaka fort och hoppa ur det ??


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag har samma problem med mitt Sopranos. O ska jag vara helt ärlig så har jag inte lagt ner speciellt mycket arbete på att försöka fixa det. Utan jag har mest försökt fixa till höger rampen, som ofta gör att kulan lättar mot slutet av den, o hoppar av densamma. Oftast med ball drain som följd. :-( Inget du haft problem med ??
Jag har försökt bryta/justerat rampen lite, men utan större reslutat..

Har även märkt att kassaskåpet har en tendens att int ealltid behålla kulan oxå.. Vilket isf gör att den rinner i mitten.. :-(

För övrigt tycker jag att Sopranos är ett grymt kul spel. :-)



Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


harta_1

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 96
    • Visa profil
  • Stad: frövi
japp har fixat rampen tror jag har inte hoppat ur dom senaste spelen iaf i S böjen där nere så har jag tryckt ihop den altså tagigt i med händerna ganska så hårt kan ju ta en polygrip med om man vill men hadde ingen just i närheten pressat ihop rampen lite i böjarna dom övre ståltrådarna eller vad man ska säga så inte kulan har så mycket spel i sidled och fara runt på testa det..


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Aha.. Så det funkade ?? :-)
Fast på mitt exemplar, så hoppar kulan redan innan "böjen" på rampen. :-( Så vad jag ska prova sen, är att trycka ihop rampen mera i början isf,  precis när kulan kommer upp i rampen, där den även har stöd ifrån överdelan av rampen, så den inte hoppar.. Jag hoppas ju bara inte att den stoppas upp för mycket där isf.. Blir ju inge bra flow i skottet isf. :-( Men det kanske ändå är bättre än att den ska hoppa över sen..



Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Tags: