Frispel

sedan 2001

Ersättning för mylarfilm och STAR BATTLE update

lars-ola

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
  • Stad: trollhättan
Tjena,

Måste ha blivit en 'bugg' eller liknande när jag postade förra gången..provar igen!

Har som sagt försökt leta delar till mitt STAR BATTLE (Coffe-Mat 1978) rättså länge, bland annat via detta forum som är otroligt innehållsrikt och trevligt. Dock är detta spel verkligen ovanligt har det visat sig att det bara tillverkades ett år av Coffe-mat som gjorde kaffe-apparater i vanliga fall :-). Man gjorde två flipper spel 1978 vad jag vet 'Star battle' och 'comsic wars'.

Hur som helst har jag lyckats hitta alla (4) kretskort i San Fransisco och köpt dessa, så det verkar finnas hopp om livet!

Men nu underar jag om det möjligtvis finns lite tips kring vad man bör göra med spelplanen. På detta spelet är den mylarbelagd, och den är lite bubblig på några ställen. Tänkte att jag skulle byta ut den alternativt klarlacka spelplanen.

Är det någon som har bra tips på hur man bör göra när man tar bort mylarfilmen och vad man bör göra med spelplanen efter den är borta ?

Grafiken är bra på träet faktiskt..

Tack på förhand

Mvh
Larsa


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu när det funkar så räcker en tråd, och den i hårdvara lämpar sig bättre i ämnet.

Jag låser denna :-)


Tags: