Frispel

sedan 2001

Attack from Mars

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Förresten, ni som vet. Kan man få fler än en Strobe per spel? Kommer inte riktigt ihåg hur det är.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
FEZ: Nej, jag har aldrig kommit upp till 40 SoL:s utan bara läst om det.
Att du inte fick någon EB vid 40 SoL:s kan bero på en setting som heter "Max Extra Balls".
Denna avgör hur många EBs som får delas ut under ett spel och Factory Setting brukar vara 4 st. (rätta mig om jag har fel).

Om jag kommer ihåg det (och orkar) kan jag ju simulera 40 SoLs hemma så vi vet en gång för alla? :-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
MCR: jag har inte fått mer än en Strobe. Däremot går det ju att få två (eller fler?) Video Mode. Däremot har jag inte fått någon EB på det andra video modet.

På tal om Video Mode och AFM: det är den enda skönhetsfläcken på detta nästintill perfekta spel. Det suger, och ooh så det suger, att man EBn under Video Modet kommer slumpartat.

Torbjörn: ...räknar EBs...

Efter första tefatet
Video Mode
Strobe
10 SoL

Ok. Då var det fyra alltså...hmmmm


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
FEZ: Ok. Varför tycker du så illa om just det Videomodet? Det är väl inte sämre än t ex Amazing Roonie (CV) eller sticka kråkor i MM?


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Oj. :-o Jag hade börjat helgens obligatoriska aktiviteter (läs: spritfest) när jag skrev föregående inlägg.

MCR: alltså, Video Modet i sig är ganska bra (till skillnad från t.ex. Amazing Roonie) , men det jag menar är att det suger att Extra Bollen bara kommer ibland, slumpartat.

EBs i AFM är ju, minst sagt, ganska värdefulla.


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Videomodet i AFM är ju ascoolt. :) Gillar även det med misilerna som finns i RFM... :)


RobbseBoy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Bro
Inget ont om Roonie, det säger jag! :-o


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Haha... Roonie... :P Stackars sate... :) Men han fick åtminstone bli vidoemode på CV! Inte illa pinkat... :) Men usch vilket trisst videomode. Men komiskt är det :)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
CV har ju så underbara och väl genomtänkta regler MEN hur fan kunde Roonie komma med i färdiga spelet? Hur kunde Cannonball Run komma med? Hur kunde Ringmaster Battle med den poängsättningen komma med?

Jag kan inte låta bli att känna att spelet gavs ut innan de sista regel tweeksen var klara...


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Hoppsan. Här har vi halkat in på en diskussion om CV istället för AFM...

Japp, Cannonball Run är ju tämligen uselt det med. Ringmaster Battle är ju en aning skevt också. Annars har det ju, som du säger, väldigt bra regler. Men, nu har jag spelat det säkert 70-100 gånger och har ledsnat lite eftersom det är lite väl mycket bara skyffla runt kulorna relativt planlöst under Multibollarna. Men, det är ju fortfarande ett helt fantastiskt spel och det spel jag helst vill äga själv.
« Senast ändrad: juni 15, 2003, 03:30:51 av FEZ »


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Jag är också väldigt säker på att jag fått minst 40 strokes of luck. Och jag har aldrig sett nån till extra boll. Och som jag sagt tidigare så slutar den väl räkna efter 10?

Angående strobemultiball så har jag blivit lurat och trott att jag fått två extra bollar när jag spelat länge och fått Stroke of luck extrabollen något senare under strobe multibollen... :)

Och angående byta spel. Byt ut Who done it istället!!


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
S P: den slutar inte räkna, men slutar visa på displayen. Men du kan ju kolla i Status rapporten hur många SoL:s du har.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Testade i helgen, och spelet slutar räkna SoLs efter 10st. och det står heller inget på displayen som t.ex. "Extra ball lit at 40".
Orkade dock inte peta in 40 SoLs för att säkert få besked, men om inget visas på displayen så har jag svårt att tro att någon "award" väntar på en...


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Torbjörn: det slutar inte räkna, men det slutar visas på displayen. Kolla i Status Report så ser du hur många SoL du har. Även efter 10.

Nya intressanta AFM-iakttagelser (1.1 ROM):

- Ballsaven som går igång när man startar Martian MBall under en annan Mball fungerar inte, bugg?!, kulorna savas INTE fastän den blinkar för full fart. Eller?

- En lite märkilg regel: om man har kommit till Mars och tefatet är öppet (x antal träffar kvar för att förstöra Mars) samtidigt som man drar igång en "vanlig" Mball MÅSTE man ta en jackpot mellan skotten in i tefatet för att de ska räknas som en av de tio träffarna.

- Under Sneak Attack kan man få höra en hel del roliga repliker från Martianen i fråga. Håll i kulan och lyssna. :-D

- Om man träffar samma Martian under Martian Mball fyra ggr i rad får man ju som bekant höra någonting roligt. Titta även på displayen samtidigt.
« Senast ändrad: juli 05, 2003, 21:48:21 av FEZ »


Tags: