Frispel

sedan 2001

Paypal konto

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Just det ja, helt rätt Leffe, nu minns jag att det var så det va.
 
Citera
Jag har för mig att man inte får "confirmed address" utanför USA.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Leffe, DAH, kniven har uppenbarligen rätt. Jag har uppenbarligen fått verified/confirmed-saken om bakfoten ovan (jag editerar bort missledande information i posterna). PayPal har uppenbarligen extremt missledande information om detta, om man inte skriver och frågar dem hur det ligger till, all on-line informationen verkar vara skriven ur någon sorts US-centrisk vinkling. Kass!

Att ha confirmed adress i US/UK/CA verkar vara simpelt, att ha det i något annat land verkar så gott som omöjligt. Detta verkar ha att göra med olika lagar/praxis för personuppgiftshantering som lett till att verifieringssystemen via kontokortsnäten inte fungererar annat än i länder enligt ovan.


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Det kanske går att få en confirmed address om man har ett riktigt 'kreditkort' (alltså med kredit på...) och då hanteras väl personuppgifter lite annorlunda kanske. De flesta svenskar och övriga personer nuförtiden har väl bankkort med VISA/MC/AMEX etc.
Jo, verified är man ju men det räcker inte :-(

EDIT: ALF! Låt inte den här diskussionen avskräcka dig. Payapal är kanon och funkar bra!
« Senast ändrad: januari 05, 2008, 09:39:33 av kniven »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag handlar mycket, främst från USA och Tyskland, och jag är helnöjd med Paypal.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Michew

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Ang Paypal.

Jag måste även jag tillägga att jag handlat mycket bildelar från Tyskland och Usa. Har även handlat från England och Thailand.

Har aldig varit problem med någon PAYPAL betalning. Allt har fungerat klockrent.

Det enda som jag brukar kolla är ju de omdömmen som säljare får på tex E-bay och Tradera om det är därifrån jag handlar, känns lite tryggare om dom har bra omdömmen.

Har tjänat mycket på att handla i utlandet och använt mig av PAYPAL. Ett tips om man handlar från Usa är att be säljaren skriva att det är "gift`s" som innehåll. Skulle tullen intressera sig för ditt paket så behöver du inte tulla för det om det är gåvor. Original kvitt på sakerna skickar säljaren via AirMail / Us Mail till dig.

Kanske är jag lite nojjig men har man en gång fått en bal med kläder stoppade från Thailand av Tullen så vet man vad det kostar ;)

Så mitt råd..... köp köp köp !


Tags: