Frispel

sedan 2001

Flipper för barn, shit eller hit?

Martin_Blomberg

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Funderar på att köpa ett leksaksflipperspels som detta:
http://www11.br-leksaker.se/Store?SuccTPL=BRG2_st06bTPL&area=BRFT&menu=&submenu=SPIL&GroupId=SPIL&PageNo=1&ProductId=613832
till en 7 år gammal pojke. Är kvalitén på dessa plastflipperspel bara skit?

Nån som har bra rekkomendation på flipperspel som passar för barn?

Har för mig att det fanns nåt flipperliknande som  var byggt av trä, men kan inte hitta det nånstans. Nån som vet?


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag köpte exakt ett sådant till mina brorsbarn förra julen. De tyckte att mina flipper var balla och då var det förstås väldigt uppskattat med ett eget :-)

Men de var 3 resp. 5 då, och det är väl ungefär vad jag skulle bedöma som maxgräns för att man ska tycka det är kul. Spelet håller inte ens reda på antalet spelade kulor, utan man får själv nollställa räkneverket...
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Martin_Blomberg

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Men hur är kvaliten? Hur lång tid innan det gick sönder? Eller håller det fortfarande?


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kvalitetskänslan var väl som leksaker är mest. Flipprarna är ju mekaniskt kopplade direkt till knapparna och där hakade det väl upp sig ibland och så. Har inte hört så mycket om det funkar eller om det leks med längre. Men jag har svårt att tro att det kan gå sönder så värst mycket. Det är ju inga rörliga delar förutom flipprarna och plungern.
Det som kan paja är väl räkneverket, men det funkar ju lika bra att spela ändå. Den som roas av ett sådant flipper bryr sig knappast nämnvärt om poängen.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Tags: