Frispel

sedan 2001

Pinballtrivia tävling 2007

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Tackar ödmjukast för att man i alla fall fick chansen att svara, men jösses vad svår den här rundan var så jag hyser inget hopp alls om att få mer än ett par rätt nu :-)


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag vet inte om jag var den ende som tog tävlingen på sådant allvar att jag faktiskt gjorde en Avancerad Matematisk Formel för att förutsäga antal postningar, jag lade också ner en hel del arbete på att underbygga detta med data om postningar. Däremot trodde jag (också) att tävlingen skulle stängas och rättas kl 24 i söndags kväll, så jag hade gjort beräkningen utefter den tiden. Nu blir det ju ojämförligt bättre förutsättningar att få rätt på utslagsfrågan för de som eventuellt svarar idag med den extrainformation som givits ovan. För att göra det rättvist igen måste väl de som svarat tidigare isf kunna lämna ett nytt svar på utslagsfrågan tills tävlingen stänger (igen) i kväll?

edit: GUD vad tjatig jag är! ;)
« Senast ändrad: januari 02, 2008, 23:41:49 av GUD »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu vet jag inte om ni har missförstått hela utslagsfrågegrejen, men ni verkar ta den på lite väl blodigt allvar.

Enda syftet den har är att skilja några kombatanter åt om de hamnar på pallplats med samma "poängsumma".

Det är inte ens säkert den kommer till användning om folk inte får samma poäng. I och med att sista omgången är så pass svår så blir spridningen ganska bra tror jag.
« Senast ändrad: januari 03, 2008, 07:03:41 av Sonar »


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
:-D
Flipper är förstås alltid blodigt allvar ;) även om det är i form av trivia!
Kul tävling med mycket bra frågor! Roligt att få vara med, intressant att se hur det går för andra och vad folk svarar på frågorna, möjlighet att vinna pris gör det ännu mer spännande. Tack för att ni fixat detta!


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Skall bli mkt spännande att se hur placeringslistan ser ut.

Får vi se allas placering eller bara typ dom 15 bästa?

Hade ju varit kul att se var man placerade sig, även om man inte är bland dom 15 bästa - tycker jag.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Då var tävling rättat och avgjord!!

Dessa herrar vann priser:

1a: GUD  med 121 poäng
2a: matsod med 117 poäng
3a: PRO med 108
4a: MCR med 101

Ni som har vunnit får ta och skriva eran email här i tråden så kommer Marthin från Slamtilt att ta kontakt med er.

Resten av resultaten finns att hämta här:
Resultat på pinballtrivia 07

:-D


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vad roligt! :-)

Grattis till överlägset flipperkunnande Kristoffer!

Min mail: matsrunsten@hotmail.com


PRO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
  • Stad: Tyresö
Hurra!

Grattis alla andra!

Jag skulle även vilja veta rätt svar på utslagsfrågan, den var rolig att räkna på.

Mail: per-olof.romell@rixmail.se


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Hmmm... Jag vill inte framstå som dålig förlorare men mina resultat från deltävling 1 är inte med. :-o
Nio eller tio rätt beroende på hur många widebody det var?


matsod

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal

Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Grattis GUD!

Mina svar från deltävling 2 verkar vara bortblåsta.. :-(


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Maila mig istället!

info@slamtilt.se med vilken plats ni kom på.

jag ska kolla vad kaffemaskinen heter så får 1:an välja den eller en dot matrix (tvåan får det 1:an inte väljer)

3-4 kan kolla hood/t-shirt och maila vilken de vill ha! (Kolla i butiken vad det finns för storlekar).

//
Marthin


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Oj det var jättetrist om folk verkar sakna svar. Jag har dubellkollat i databasen och kniven och Sponk, det finns inga spår av några svar för de saknade deltävlingarna för er del.

Verkar jättekonstigt. Något måste ha hickat till med tekniken antar jag.

Är det någon mer som kan ha råkat ut för detta?


Ni som var nyfikna över hur många postningar som fanns i datbasen så är det 51293.

Kniven, Gud och PRO kom närmast med sina gissningar. Ska fixa så att dessa resultat också presenteras. De var dock inte på något sätt avgörande :-)


cako72

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
  • Stad: Hjärnarp
Måste säga att jag är våldsamt nöjd med en sjätteplats, intensivt googlande lönar sig!!!

Iaf, våldsamt kul tävling, att det finns så mycket onödig(?) kunskap i ämnet flipper!!!!:-P

Mvh

Clas


hejhopp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
  • Stad: Asarum
Jag antar att jag missat nagot, men var finns svaren till fragorna? Aer det inte bara spridningen pa fragorna som finns visat?
« Senast ändrad: januari 06, 2008, 20:09:29 av hejhopp »


Tags: