Frispel

sedan 2001

Pinballtrivia tävling 2007

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Där ser man, fan jag skulle ha dragit ner till lokalen och testat innan jag svarade då...


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu är deltävling 4 uppe!!!!

Så när ni är mätta på skinkan och less på kalle, så vet ni vad ni ska göra :-D


GOD JUL !!


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Svåra frågor i 4:e avdelningen.
Var det sista deltävlingen eller kommer det ännu fler?


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Hmmm... Svåra är de...
När är deadline för deltävling fyra?
Blir det någon uppdatering om ställningen efter tre?


richardn

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Frågorna i deltävling 4 är svåra, det var meningen och vissa är rent av "slamkrypare".

Det är deltävling 4 som skiljer agnarna från vetet :-)

En del av frågorna är särskilt formulerade för att man inte enkelt ska kunna googla upp ett svar utan att man kanske måste ha något lurandes i bakhuvudet för att hamna på rätt spår.

Deltävling 4 avslutas nu på söndag (om jag inte tycker att det verkar som om många uteblivit då kanske jag förlänger den med 2 dagar p.g.a alla helgdagar, men det är absolut inget ni ska räkna med).

Deltävling 4 är den sista deltävlingen. Efterdet så rättas allt och vinnare utses. Hela ställningslista publicerar då oxå.

Jag kommer inte publicera top resultatet från deltävling 3 som jag tidigare gjort, mest för att hålla spänningen uppe :-). Däremot ska jag publicera svarsstatestiken som vanligt så folk kan få en hum om hur de ligger till :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Hur avslöjades planerna på spelet Lord of the Rings första gången?
[19] Smygbilder från fabriken av en låda märkt "LOTR" [15] En intervju med Gary Stern på History Channel [4] Som pris i en tävling på filmsajten MovieLine

Speldesignern Steve Ritchie har ett milt handikapp. Vilket?
[17] Ett finger är avkapat [15] Tinitus [6] Blind på ena ögat

Vilket tal brukade programmerarna på Williams/Bally roa sig med att smyga in?
[29] 3 [4] 6 [5] 9

Vad är betydelsen bakom "DOHO" som syns i de flesta moderna spel?
[14] Doris Ho [5] Don´t Open Harry´s Office [19] Documented Occurensies Of Hidden Objects

Vad var namnet på det flipperföretag som speldesignern John Popadiuk försökte starta upp i början av 2000-talet?
[28] Chicago Flipper [7] J P Design [3] Flipp Factory

Vad hette det spel som inte ens hunnit nå det slutgiltiga prototypstadiet när Capcom lade ner sin flippertillverkning?
[21] King Pin [9] Red Line Fever [8] Big Bang Bar

Vad av följande var en italiensk flippertillverkare?
[14] Zucciria [18] Mr Game [6] Game Plan

"Keep the ball i have a whole bucket full!" är ett klassiskt Addams family citat. Vad för bollar menas det i filmen?
[35] Golfbollar [2] Pingisbollar [1] Tennisbollar

Varför finns det en dold, oanvänd, insert på de flesta moderna WMS-spel?
[18] Används som referens vid installation av övriga inserts [19] För att kunna testa kvaliteten på klarlacket [1] Det är ett internskämt

På vilket av följande spel förekommer INTE karaktären Crazy Bob i någon form?
[9] NBA Fastbreak [26] Congo [3] Johnny Mnemonic

Vilken är det kraftigaste säkring som säljs på slamtilt.se?
[8] 12A [21] 8A [9] 10A
« Senast ändrad: december 28, 2007, 12:52:53 av Sonar »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Sonar skrev:
Citera
Deltävling 4 avslutas nu på söndag...
Kan ju vara bra att veta om det är söndag på morgonen eller söndag efter 17:00 eller...

Verkar vara säkrast att svara idag :-D
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Känns som det kan ha viss betydelse för svaret på utslagsfrågen när del 4 avslutas.. Lite oschysst mot de som redan skickat in ifall tiden förlängs, då har ju förutsättningarna förändrats och de som svarar 'på övertid' mycket bättre möjligheter att pricka rätt tal. Så jag tänker att det nog inte blir någon förlängning, och skickar in mina svar nu! :)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag tycker det är så pass många som svarat nu så att någon förlängning blir det inte tal om. Jag la in det som en liten brasklapp om jag kände att många utblev p.g.a alla helgdagar. Men nu verkar bortfallet vara av naturlig ordning.


Så tävlingen stänger klockan 17:00 idag. Så se till att ni har svarat klart på era frågor tills dess.

Resultaten redovisas någon gång i mitten på nästan vecka. När nyåret är provkört :-)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Jaha, det var ju jäkligt hyggligt, skriver man att sista dag är söndag så tror man ju att det är söndan ut som gäller, varför just klockan 17???

Själv kom jag precis hem efter att ha varit borta hela veckan utan att ha tillgång till internet, jäkla kul antiklimax på tävlingen...



kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Själv har jag redan skickat mina svar men jag tycker nog 24:00 vore mer rättvist för alla...


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Luriga grejer det här med logik :-) När det nu blev 17:00 så blev det det p.g.a. att tävlingen började där därnågonstans tidsmässigt för 4 veckor sen. Så man tänkte väl någonslags cirkeln är sluten tanke där :-).

Men men ... Jag öppnar upp tävlingen i 24 timmar till. I morgon vid den här tiden så stänger jag och rättar tävlingen.

Angående utslagsfrågan så är den utformad så att det är en ren gissningsfråga, om man inte gjort upp en avancerade matematisk formel med hur många  postningar som sker i forumet dagligen i snitt över ett år, eller nåt sånt :-D.

Fast å andra sidan så är frågan formulerad på så sätt att det är antal posningar när frågan rättas, och rättning hade nog inte skett förän i morgon ändå :-)

Så Svante och ni andra nu får ni en chans till. Absolut sista chansen :-)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
Angående utslagsfrågan så är den utformad så att det är en ren gissningsfråga, om man inte gjort upp en avancerade matematisk formel med hur många postningar som sker i forumet dagligen i snitt över ett år, eller nåt sånt
Jag trodde att utslagsfrågan syftade på antalet postade "trådar" (vilket ju är möjligt att beräkna) och inte antalet totala postningar inräknat i alla trådar (vilket är i princip omöjligt att beräkna).

Men om jag förstår inlägget ovan rätt, så menas det så och då blir ju saken en helt annan jämfört med vad jag svarat.

Så där sket det sig fullständigt för min del :-(
« Senast ändrad: januari 02, 2008, 14:58:10 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: