Frispel

sedan 2001

Vilket spel skulle ni vilja se tillverkat..

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
.. som rubriken lyder. Vilket "theme" skulle du personligen vilja se genomföras. Licensierat eller inte spelar ingen roll.

Själv så skulle jag kunna tänka mig att ett spel med The Sopranos skulle kunna gå att göra jävligt fräckt. Med ett ganska grymt utbud av fräcka repliker och modes. Men det skulle nog vara mest givande för de som sett några avsnitt ur serien.

Ett annat spel som vore fräckt vore någonslags uppföljare på F14 tomcat temat fast kanske med vårat egna JAS i huvudrollen. Kanske vore något för någon eventuell svensk flippertillverkare :-D

Så nu är det er tur, vad skulle ni vilja se för spel... fram med era galnaste idéer ;-)


Patrik

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 620
    • Visa profil
  • Stad: Landskrona
Jag skulle vilja se ett äkta monty-phyton tema... Snacka om flippat spel..


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Mina ideer är spel såsom Robin-hood parodi, safari tema och ett spel som skulle heta traffic som jag själv har gjort en liten design på fast jag slutade designa det, det blev för pilligt:-)
Men Stefan har en bild på en utav skissarna men man ser inte så mycket på den, det bästa på den skissen var multiball mekanismen som låste bollarna med magneter :-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Tyvärr sonar men om ett spel med jas skulle designas skulle det inte slå stort eftersom man måste släppa spel ute i stora världen för att gå med plus men det skulle ju vara en bra början i vårat lilla flipper-sverige :-)
« Senast ändrad: oktober 29, 2002, 11:00:21 av borttagen »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Jag vet mycket väl att spelet inte skulle nå någon större popularitet :-P fast var ju bara frågan om vilka spel man skulle vilja se inte vilka som skulle kunna bli stora :-) (de idéerna är hemliga utifall att ....;-) )

Och ett monty phyton spel skulle nog kunna bli jävligt kul "nobody expects the spanish incuisison" .. ursäkta den kassa stavningen :-D
« Senast ändrad: oktober 28, 2002, 23:06:06 av Sonar »


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
För några år sedan när jag hälsade på Elektrosektionen på Kungl Tekniska Högskolan så hade de ett prototypspel som jag tror heter TET-skräck. TET är Teoretisk ElektroTeknik och för er som inte läst det så kan jag avslöja att man lätt får mardrömmar av TET. Jag tror att man klarade av inlämingsuppgifter och laborationer med olika skott innan man fick chansen att tenta. Jag har ingen aning om vilket spel det var innan de byggde (dvs programmerade och målade) om det till TET-skräck, eller om det fungerar längre.
Det är lika för alla


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ett Quake-spel kunde ju vara ballt.
Det skulle vara tajmat så man börjar med 100% hälsa och spelet dör när man hamnar på noll. Sjukvårdslådor ger +25% hälsa, ammunition ger mer poäng och Quad Damage kan vara en 4-bollars multiboll. Skyddsdräkten gör att man kan simma i slem utan att ta skada.
Det är lika för alla


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag skulle vilja se ett Williams/Bally flipper. Alltså, ett flipper där man får spela till sig olika flipper klassiker på något vis. Med Terminator 2 som Wizard Mode då kanske. ;-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jo men johan spelet ska ju rikta sig till alla åldrar för att locka spelare, men jag förstår att det bara var en ideé


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Ang johans inlägg om ett TET-flippret på KTH så har även D-sektionen ett egendesignat flipper. Det är ett ombyggt Williams-spel från tidigt 80-tal, kommer inte ihåg vilket, som styrs av en Amiga 500.
« Senast ändrad: oktober 29, 2002, 22:11:12 av Purre »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Det vore kul att se foton på dessa KTH skapelser faktiskt. Ingen som kan fixa något ?


Kristoffer

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag skulle vilja ha ett spel med Futurama-tema. Matt Groening's skapelse ger, enligt mig, en fruktansvärt bra grund till att göra ett humoristiskt spel. Skulle man sen lyckas kombinera detta med djupa regler och "flow" tror jag det skulle kunna bli en riktig pärla.


Tänk ett "...promise you won't get behind the wheel without some kind of alcoholic beverage in your hand"-Bender-videomode!

/Kristoffer F


AladiNSanE

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Håller med Kristoffer.
Ett Futuramaflipper är ju en skitball idé.


Sami

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: uppsala
Tjaba medisar!
Jag skulle gärna vilja se ööhm hmmm Dark Angel
som ett flipperspel(skulle funka bra och dessutom få smågrabbar och spela på automaterna när butiksföreståndaren kollar åt andra hållet LOL)och så tror jag på lilla huset på prärien haha skojade bara.
Men nog tror jag att ett spel med ninja stuk skulle funka i dessa dagar till exempel att man får uppdrag att bekämpa onda ninjor:-D


[cable]jack

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Köping

Tags: