Frispel

sedan 2001

Vilka spel vill man se på sm

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
NGG: finns en riiiiktigt elak bug som iofs bara påverkar spelare som spelar grymt bra ändå plus om inte hopprampen är korrekt inställd sjukt lotteriaktigt.

TSPP: utmärkt tävlingsspel med utsökta regler. Faller väl på att ingen lokal spelutlånare äger det.

NBA: riskfyllt med att det kan bli oavgjorda matcher, annars ett helt ok tävlingsspel.

CP: har spelat för lite i tournament mode, men är det lika slumpaktigt som i vanligt spel (door prices, poker hands...) så går det fetbort i min bok.


ola

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
    • Olas spelhåla fb
  • Stad: göteborg
Nu har du gjort oss nyfikna, vilken riiiiiktigt elak bug finns det på NGG? Vad händer???

Angående TSPP så finns det iallafall 2 st lokalt som vi vet. Sen om dom inte vill låna ut är ju en annan sak.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
NBA är inget problem att ha med. Om det blir lika så är det bara särspel på en kula direkt efter avslutat spel.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Så här är det på NGG: om Cart Attack-värdet är större än 1M vid start av Cart attack så blir det fel med en 10-potens, dvs du får 10M istf 1M... Eller med Elwins egna ord:

My memory if foggy about exact values but Cart attack has a base value (Starts at 250k) and each time you start Cart Attack the base value increases (whatever value you left off with last time) so each cart attack shot awards base value + 100K plus. Shooting a HIO during CA awards 2 cart attack awards say 250k + 350k. Now the 3rd or so time you start CA the base value should be >1 million. Shoot a HIO and the
display will indicate "005,000" or something similar but the actual award is 10,000,000 + 11,000,000 ( 10x what it should be instead of 1,000,000 + 1,100,000) So if you build up the base value to 5 million and shoot a HIO during cart attack thats 101,000,000 points!

So for the 10x bug to kick in the base value needs to be >1,000,000 and again the base value is whatever value you left off on the last CA.
So starting CA at 950k and shooting a shot to make it 1,050,000 will not activate the bug, but the next time you start CA it will be
active. 10 times the fun!
« Senast ändrad: november 06, 2007, 14:23:23 av Svante »


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
NBA kan man ställa om till vanliga poäng i menyerna.
Poängdistributionen är enligt rykten lite suspekt, men eliminerar risken för oavgjort.

I sig är ett NBA i bra skick ett utomordentligt tävlingsspel utan någon som helst slump (så när som möjligen frågesporten, men svaren på frågorna förväntas spelarna ändå ha memorerat innan tävling ;-) ).
« Senast ändrad: november 06, 2007, 15:35:24 av MCR »


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Angående NBA så har ju Kevin på PAPA bestämt att en ring = 1000p

Och som sagt som kvalspel är det ju lite meckigt om det blir massa oavgjort. Men som sagt i finalspel utmärkt. Frågesport är ju knappast slumpigt om man kan alla svar. Enda lite halvslumpiga grejen är ju "million dollar shot" vilken man skulle kunna tänka sig att om möjligt inaktivera. Och som sagt en snabb särkula direkt efter är rimligt.

För övrigt är det ett bra spel med skönt flow där det är riktigt svårt att hålla bollarna på flipprarna och därmed tvingas till en hel del skott "on the fly"  Flipper i sin renaste form, i motsats mot mot andra icke namngivna spel av en helt värdelös icke namngiven designer.
Född med tur.


bla

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 535
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
verkar inte finnas ngt nba i våra trakter för bruk tyvärrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, kanske en annan gång!


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Mats, Vanlig poängsättning finns knappast på prommarna på vårat NBA i alla fall.

Men det går förstås att ladda ner den prominfon.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
DAH: Du är väl iofs inte främst känd som killen med de senaste rommarna till allt? ;-)
« Senast ändrad: november 07, 2007, 15:16:00 av MCR »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Nope, den scoringen kom i version 3.1, DAHs spel har 1.1 tror jag. Jag frågade ju faktiskt DAH om han var intresserad av att uppgradera alla hans spel när jag samtidigt via Purre uppdaterade de av mina spel som inte hade nyaste och om jag inte missminner mig var DAHs inställning "varför då om spelet funkar" :-D


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Citera
och om jag inte missminner mig var DAHs inställning "varför då om spelet funkar"


Har DAH gått på kurs hos Good Luck?
;-)
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Faaan, nu e ni bra elaka mot stackars mig.:-D

Nä, ett gäng spel behöver klart uppdateras framöver.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: