Frispel

sedan 2001

Uttagning av landslag.

MCR · 179 · 25693

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vore det inte mer naturligt att utgå från kvalet?


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Pal:
Det tycker jag oxå. :-D




Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Låt det vara topp-4,Det är väl kul att det inte blir samma lag varje år!Det är ju inte direkt några storsopor som tog sig till topp 4 i år;-)Fast det bästa vore nog om alla 4st 5:or fick axla rollen istället!
« Senast ändrad: november 13, 2007, 02:27:28 av mr mic »


F L

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: SOLLENTUNA
Den här frågan borde förstås ha avgjorts innan sm. Nu riskeras alla alternativa åsikter i frågan tas som hugg mot de som placerat sig top 4. Vill bara säga att jag fortfarande tycker att det svenska laget borde sättas på något annat sätt.


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Bästa laget är MCR, JOE, F L och IFK.

Hur jag än vrider och vänder har jag svårt att komma fram till något annat.

WPPR-ranking:

MCR
JOE
F L
IFK
MIC
KGB
PAL
APB
M S
YOO
LIX
LEL
FEZ
BOT
REY
TFF

PARS-ranking:

JOE
MCR
F L
LIX
IFK
MIC
PER
APB
TFF
LDK
S B
LHA
KGB
MAG
BLA
CAB

SM-placeringar:
JOE
F L
IFK
CAB
5)
REY
MIC
MCR
BLO

9)
JG
C P
KGB
RIK
DAH
YOO
J L
PER
Född med tur.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Precis de jag skulle ha valt.:-)
Jag tror nog att de flesta håller med att den laguppställningen är mycket stark, och landslaget bör ju utgöras av fyra riktigt vassa spelare.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Kan inte annat än hålla med om att det laget känns som det bästa i alla fall så länge herr FEZ fortsätter sin anonyma flippernärvaro. Möjligen att man kanske gärna såg att herr IFK tävlade lite mer än bara SM & SO, han är saknad på Stockholmstävlingarna, vi får aldrig lära oss nya invektiv nuförtiden :-P


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Håller väl egentligen med Joe, men måste bara fråga två saker:
Vad är PARS-rankingen, och vem ska vara förbundskapten?

Och med det sagt, ska förbundskaptenen vara en Lasse Lagerbäck-typ som lite småsur står i träningsoverall, eller en sydeuropeisk typ som står och gestikulerar i armanikostym?

Någon som har armanikostym (eller likvärdigt)?
Någon som har bra träningsoverall?
Lyckan är en tänd modelampa.


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Skulle inte Danne Hagman göra sig i mysbyxor och fotbollskor?
Play a real game, play pinball


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Det enda rättvisa för ett kommande EM-lag är väl att ta årets topp-4 från SM. Detta eftersom inte någon annan variant blev framarbetad. Sen för framtiden så kanske ett annat upplägg är bättre.


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Håller med Jorian i stort
Utanför den fyran ligger väl KGB, LEL, PAL, LIX, APB, CAB, PER, MIC, LDK och YOO som dörrknackare
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
BUD: PARS-rankingen är en nyligen startad/återuppväckt matchbaserad ranking (precis som på sdtm eller stpb) som underhålls av Kevin Martin och Bowen Kerins.
PARS-rankingen
(alla gamla tävlingar är ej inlagda ännu)

Och vad gäller det av JOE föreslagna laget kan jag inte säga så mycket annat än att motståndarna skulle uppleva det som ett mycket otäckt lag att möta.
« Senast ändrad: november 20, 2007, 08:59:26 av MCR »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
REC: Av någon anledning gör ju landslaget alltid fiasko när jag är med. Jag kanske borde ansöka om holländskt medborgarskap och slå mig in i fantastiska fyran?


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Vet inte om det riktigt var ett förslag från min sida, mera min åsikt i dagsläget. Men som tidigare nämnts så är ju inte datum för EM 2008 fastställt och ofta brukar ju Danskarna köra sin tävling så här års så kanske hinner vi tex ett SM till innan det är dags. Och på ett år lär det väl kunna röra sig en del på wppr- och pars-rankingarna också.

Det bästa är väl att på något sätt bestämma ett antal personer som enas om enligt vilket system som ska användas för att välja ut spelarna och vilket datum detta kommer att ske.  
Exempelvis om EM skulle gå 25 nov 2008 kanske man enas om att top4 på wppr-listan 1a okt eller nov 08 får plats i laget eller exempelvis att bäste svensk i SM, VM, SO och Sörrka under 2008 får en plats.
Vad som helst är bra bara alla vet innan vad som gäller och det inte bara baseras på en enda tävling.



Om vi ska ha en förbunskapten föredrar jag en moderiktig sådan. (Kanske Demuss i träningsoverall eller en oklanderligt klädd PAL eller "modeoraklet" APB)

Och självklart håller jag med om att det vore kul om både IFK och FEZ visade upp sig oftare i flippersammanhang.
Född med tur.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Om förbundskaptenen ska ta ut ett lag så bör det vara någon som inte är en potentiell lagmedlem, vilket diskvalificerar modeoraklet APB och den oklanderligt klädde fiasko-PAL.

Om förbundskaptenen bara ska syssla med taktik under själva spelandet så är det en annan femma.


Tags: