Frispel

sedan 2001

Pest eller kolera? Shaq eller SFII

mowitz

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Malung
Japp fick med 2 objekt i senaste inköpet, nämnligen Gottlieb spelen Shaq attack och Streetfighter II.

Nu vet ju jag att inget av dessa spel rankas som världens bästa flipperspel, men eftersom jag har dem och med lite pusslande bör jag kunna bygga ett spel av dessa två. Vilket av dem väljer man att sätta ihop? Tänkte försöka sälja ett av dem för att få tillbaka lite pengar, inser att det inte inbringar några jättesummor, men några tusingar skall man väl lyckas lura av någon nybörjarflipprare (jo jag har inget samvete)

Shaq attack är komplett men lite risig spelplan, Streetfighter 2 är i riktigt bra skick, men har blivit plockat på lite detaljer.
Alla delar finns ju om man tar från shaq attack, så som sagt ett av spelen kan man få komplett och fungerande.

Jag tänkte satsa på Street fighter II spelet, eftersom det är i bäst skick och jag antar att det är lättare att sälja, eller tänker jag fel nu? Hade tänkt sälja för runt 4-5000:- och det bör man väl kunna få på blocket för ett fungerande Street fighter flipper. Eller är Shaq attack roligare/lättare att sälja? Har sett sådana för 5000:- i bättre skick än mitt så jag antar att jag gör bäst i att fixa streetfighter. Frågar man här får man väl säkert bara svaret att man skall köra dem i flistuggen direkt, men det är inget alternativ, nä ett av dem skall fixas frågan är bara vilket, så hjälp mig att fatta rätt beslut nu så får jag börja tjata i hårdvarudelen sedan när allt krånglar :)


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Shaq attacen är betydligt roligare än streetfightern.Det är min personliga uppfattning + att jag haft bägge spelen utställda då var nya och streetfightern drog inte in ens en tiondel av vad shaqen tog in.
Jag hade satsat på shaqen.


mowitz

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Malung
Jaha har hört att Streetfighter skall vara ganska så dåligt, så det ligger kanske någonting i det, men spelplanen är ganska så risig på shaq attack. Men eftersom allt redan sitter monterat på shaq är ju det enklare att ställa iordning, vilket betyder att man kan nöja sig med ett lägre pris för det eftersom det är mindre jobb.

Eller så sätter man fart på ett av dem och säljer bägge i en klump för en billig peng så får köparen själv bestämma vilket spel han vill satas på ;)

Eller så säljer man båda spelen ofixade ännu billigare så man får mera plats och den eventuella köpare får fixa bäst han vill ;) Om man nu hittar någon sådan köpare vil säga. Skall göra ett test till idag med att flytta lite saker från SF och se om jag kan få shaq att hoppa igång, då är ju det klart enklast att dona till. Äsch så gör jag ovch slutar svammla här!


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Inga direkt höjdarspel nej. Samtidigt hade jag nog valt SFII för temat. Alltid gillat serien i sig :)


TimJohansson

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Jag har nu ett SFII som står hos oss (ska fixas iordning). Det är en bekant till oss som äger det. Jag tycker det är ett skit kul spel men har dock inte spelat shaq attack så jag kan inte dra några slutsatser


richardn

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tycker också att Shaq är mycket roligare at spela. Beror kanske på lite hur dålig ditt  spelplan är. Jag har sett en del skräckexempel (på Liseberg t.ex...) med urkass spelplan och dessutom en massa trasiga plaster och basket.
Det beror väl på bollstutsandet antar jag.

Nå ja elektoniken i spelen har ändå sitt värde så 4000 måste du kunna ta vilken som eller?


mowitz

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Malung
Hmm ja 4000:- tycker jag också att man bör få för vilket av dem som helst, kanske inte något för den inbitne flippergalningen, men nybörjarspel lär det väl vara helt ok. Har ju sett supermario spel med bedrövlig spelplan gå för över 7000:- och det tycker inte jag det är värt, men det är väl bara för att det är super mario ;)

Förövrigt är jag precis hemkommen från lokalen (eller skrotboden som somliga skulle kalla det)

Shaq visade felkoder som tyder på dåligt batteri eller någon annan krets enligt marvins sida.

Öppnade street fighter och anslöt sladden och det startade igång fint, tog controllerkortet (tror jag det var) från sf och petade in i Shaq och då startade det så fint så, förutom att det tog mig en bra stund att begripa att det inte ville vara med för jag hade lyckats få i 6 kulor i spelet ;)

Men efter att 2 kulor plockats ur så fungerade det helt utmärkt. Nu behöver jag bara en dmd (snodde från star wars för att testa)

Alternativet är att man skiter i dmd och säljer bägge spelen i en klump för 4000:- men det känns nästan fel det också, men kunde nog vara bra det också. För det tycker jag att de är värda, skulle tippa på att man enkelt får igång bägge spelen om man vill, är bara några targets och en upkicker som saknas på sf. och så dmd:n

Ja ja tål att tänkas på, men nu måste jag ta mig i kragen och städa lokalen lite så man får ställa upp lite spel där.


mowitz

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
    • Visa profil
  • Stad: Malung
Synd bara att man inte tog några bra bilder som verkligen visar skadorna ;)

Här på sidan av kabbet, skapligt skick iaf.


Spelplanen som ser bättre ut än vad den är.


Här syns en del skador, men skitdålig bild


Här syns det kanske lite bättre.


Här syns också en del skador.


Om nu någon skulle bry sig vill säga, men det är iaf spelbart, men jag vet inte om det är värt att skaffa en ny dmd till det. Hmm jo det kanske det är, får knipa en till löning, går det att spela så skall det så klart spelas :)


TimJohansson

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Västerås
Lite slitet, jag är väldigt pedant när det gäller kabinet och spelplan. Sedan om det är skitit, ej fungerande gör inget, det fixar man :)


Tags: