Frispel

sedan 2001

Vad heter detta spel?

ABK

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag undrar vad detta spel heter. Det står amusement only, saknas myntinkast. Kan man få tag på myntinkast och montera tillbaka det och använda detta spel privat. Det står Cherry battle, Lucky 8 fungerar men står insert coin för att man ska kunna spela? Vad kan det vara för värde? Nybörjare på spel. Blå och vit plåtbotten, elektroniskt bordspel. Man kan spela två personer eller vet ej, 6 knappar på varje sida. For amusement only? Vad betyder det. Bild finns på min profil. Kontakta mig eller hjälp om ngn vet. Tack
« Senast ändrad: juli 16, 2007, 20:41:48 av ABK »


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
"For Amusement Only" betyder att det är ett s.k. förströelsespel - alltså att man inte kan vinna pengar/vadslå på det.

Det verkar ganska långt från flipper, som är vårt huvudsakliga kunskapsområde här, men någon borde väl känna igen maskinen - antagligen är det en bordsmodell av någon slags bandit?

Alla moderna spel brukar kunna gå att ställa in på Free Play via inställningsmenyn, vilket innebär att du inte behöver stoppa i pengar/ha myntsil.
« Senast ändrad: juli 16, 2007, 21:41:44 av INK »


ABK

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack, men jag visste inte var jag skulle fråga. Är det ngn som vet hur man kan ställa detta spel så att man kan spela, vore kul. Eller vad det heter så kan man kanske ta kontakt med tillverkaren och få veta mera?


Heffaklumpen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det där är nog ett ombyggt coctailkabb för arkadspel som numera kör någon slags fruktspel.

Hade det varit ett arkadkabb fortfarande så hade din största chans att få mer info att ta lite bättre bilder och slänga upp på http://www.arkadtorget.net - där brukar vi försöka hjälpa till så gott vi kan, men när det gäller fruktspel är intresset vanligtvist väldigt lågt...

Men det skadar inte att fråga! Ta dock lite bättre bilder först :-)


Tags: