Frispel

sedan 2001

flipper i umeå o skellefteå

Torris

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: örebro
Ska uppåt till Umeå o Skellefteå undrar om det finns några ställe där man kan fördriva tiden lite med flipper??


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Visst finns det. (Umeå)
Bästa arkadhallen har väl Megazone mitt i centrum står ett Lord of the rings och Ripley Believe it or not + en massa andra rätt fräsha arkadspel

Sen finns det tre spel på bowlingcentrum på mariedal ca 2km norr om centrum, tror det var TZ, Flintstones och nåt mer.


[crilla]

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Finns 2-3 stycken på Umeå flygplats (kommer inte ihåg vilka). Sen fanns det ett TOM på Royal hotell vid Vasaplan, men det plockades bort i vintras av någon anledning :-(


LarsOo

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Spelen på bowlinghallen har varit i riktigt dåligt skick senaste tiden. Gissar att reparationsgubben inte har ryckt upp sig nu när det varit varmt och skönt ute, men jag kan ha fel. Har inte spelat på ett par veckor där. Så satsa hellre på någon av de andra ställena.


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Bowlinghallens spel var i varje fall någorlunda rengjorda när jag var där sist för några veckor sen och skulle spela på ett IJ dom brukar ha där däremot saknade flintstones ett flippergummi. dom verkar varva IJ, Flintstones, TZ, who dunnit och The shadow i olika kombinationer verkar det som. Trodde aldrig Flintstones skulle gå att få så ren som den faktiskt var för jag såg hur det såg ut innan, vidrig (!). Tyvärr var IJ tagit bakom kulisserna så jag åkte hem igen.

Flygplatsens spel är tyvärr bortplockade.
« Senast ändrad: juni 29, 2007, 02:15:54 av granman »


botte

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Skellefteås flipperutbud har minskat radikalt dom senaste åren och mig veterligen så är det bara bowlingkompaniet som har några. Sist jag var där så stod där ett Fishtales och ett Jynk Yard - båda i bra skick.


botte

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Torris

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: örebro
Tack för tipsen.
Sticker till Umeå på lördag,blir nog strandsatt på campingen,finns det nåt spel där??:-D


Mach1

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Hej Torris.
Skicka ett mail till mig om du får tråkigt så ska jag se om jag kan ordna så får komma och spela i vår spelhall.
mvh
/M


RocknRolf

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Nu hínner du väl inte läsa här innan du landat i Umeå, men jag såg att ingen nämnt att
det står två flipper på SF-bion i Umeå.

Ett Elvis och ett Starwars Episode 1 (pinball 2000).
Tidigare fanns det rätt många spel utställda i Umeå...tyvärr försvinner det fler och fler. Spelen på flygplatsen är borta tex. :-(


På bowlingkompaniet i Skellefteå stod det Champions pub och Tales of Arabian Nights senast jag var där.


3dCone

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Tyringe
Finns det ens nån maskin kvar i Skellefteå? Dom på bowlinghallen är borttagna.


Toktotte

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: Skellefteå
Jodå, jag har några maskiner utställda på mitt spelcafé i Skellefteå, Café på bit (Storgatan 31). Fish Tales, White Water och Scared Stiff står där just nu, jag vill ta dit fler men nuvarande lokal är tyvärr lite för trångbodd.

Välkommen in och spela flipper och fika hembakat :)


Toktotte

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: Skellefteå
Även Metallica och LOTR står nu och myser på Café på Bit!


Tags: